Vrouwen slaan in slotfase toe

RKSV Prinses Irene VR1

Beerse Boys VR1

12 maart 2023 11:45

C.C.M. Kezer

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

De wedstrijd tussen Prinses Irene Vrouwen 1 en Beerse Boys, was niet van een hoogstaand niveau. Daarvoor werden te vaak aan de bal de verkeerde keuzes gemaakt. Een puntendeling was een logischere uitslag geweest. Daar trok Jiska Theunissen zich echter niets van aan. Zij strafte een fout in de opbouw van Beerse Boys af en tikte in de 80e minuut de 1-0 binnen en dat was ook meteen de eindstand.

Prinses Irene begon met de niet fitte Oumaima El Bakkali op de bank en ook Jody Schellekens moest in de warming-up afhaken. Gelukkig kon coach Sangoer wel weer beschikken over sterkhoudster Suwi Numnuan en Rosie Strik na een maand afwezigheid door blessures.  De uitwedstrijd ging eerder in het seizoen met 3-0 verloren dus de vrouwen hadden wat goed te maken. Prinses Irene maakte het zichzelf onnodig moeilijk door positioneel niet goed te staan, maar vooral omdat ze hun eigen spelprincipes niet toepasten. Er werd daardoor weinig gecreëerd, maar gelukkig ook weinig weggegeven. De rust ging in met een dubbelblanke stand.

Meteen na de thee was Beerse Boys dicht bij de 0-1, maar gelukkig werd de kans niet benut. Sangoer bracht good old Talitha van Kessel- Groenendaal (foto) na de rust. Zij zorgde voor meer dreiging met haar voorzetten vanaf de rechtervleugel. Er kwam ook wat meer overtuiging in de ploeg, maar het hield ook weer niet over. Jiska Theunissen verkeerd de laatste tijd in goede vorm, zij heeft veel diepgang in haar spel en jaagt de tegenstander op. Dat had het team nodig deze middag. Zij beloonde zichzelf door de winnende van de dag te maken. Het is haar door iedereen ook gegund, mede gezien de zware knieblessure die ze achter zich heeft. Uiteindelijk is het toch een lekkere overwinning en werd de zeperd van vorige week weggespoeld. Drie punten pakken blijft het belangrijkste.

Komende weken worden weer een aantal geblesseerden terugverwacht en ligt de focus op presteren in de laatste periode. Die begint komende week met een wedstrijd tegen studentenvereniging FC Kunde dat vecht tegen degradatie.