Prinses Irene vrouwen verliezen derby tegen HVCH

5388SB
NISTELRODE

Opstelling

De derby tegen HVCH ging voor onze vrouwen met 0-2 verloren. Nadat de laatste 2 onderlinge wedstrijden in een zege eindigden moest de ploeg van Alex Sangoer nu het onderspit delven. Bij rust stond het nog 0-0, maar in de 2e helft wisten de Heesche vrouwen twee keer te scoren Els Kolff na een uur en Ruviënne Crutzen verschalkten doelvrouw Bregje Streefland. HVCH speelde het slim. Het liet de bal aan de Nistelrodese vrouwen en loerde steeds op de counter. Met de snelle voorwaartsen die ze hebben een succesvolle strategie.

Prinses irene speelde een degelijke eerste helft, creëerde voldoende kansen en wist de opbouw van HVCH goed te verstoren. Toch hadden de vrouwen uit Heesch uit twee counters dito dotten van kansen die niet benut werden. Prinses irene had veel balbezit en creëerde regelmatig goed opgezette aanvallen. De kansen die hieruit voorkwamen werden echter niet verzilverd, zodat beide ploegen genoegen moesten nemen met de brilstand bij het rustsignaal.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld, Prinses Irene mocht het spel maken en een HVCH dat zich massaal terug trok op eigen helft. Het was voor de Oranjevrouwen lastig om hier doorheen te spelen. HVCH bleef loeren op de counter.  Waar ze in de eerste helft hun kansen niet wisten te verzilveren, deden ze dat in de tweede helft beter. Uiteindelijk trok Prinses Irene dus aan het kortste eind, mede omdat er te slordig en ongeduldig werd gespeeld.

Coach Sangoer na afloop: “De trainer van HVCH Tom Vrenken heeft goed gebruik gemaakt van de kwaliteiten die hij in heeft in zijn elftal. De snelheid die hij heeft voorin heeft is een sterk wapen. Wij waren hier op op voorbereid via onze trainingen en wedstrijdbespreking. Wat betreft de verdedigende uitvoering was het niet optimaal vanmiddag. Ik zeg niet dat we de wedstrijd terecht hebben verloren, want ik vond ons veldspel wel beter. Maar uiteindelijk draait het wel om het resultaat en dan moet je de kansen die je uiteindelijk creëert ook afmaken. Deze nederlaag is gevoelig mede omdat het een derby betreft.
We hebben nog drie finales te gaan, om ons doel te halen, nacompetitie voor promotie. Dat hebben we nog steeds in eigen hand. Daar moeten we ook voor gaan en geloven dat dit ook haalbaar is".

Foto's: Thuis in het Nieuws, John van Deursen
DE322C89-9BC1-42AB-B90B-34F4C0EA007C.jpeg