Weer verlies Prinses Irene

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

DAW Schaijk 1

Huib van Merwijk (schot)
Mark Megens (kopbal)
Noah van Deijne (schot)

29 mei 2022 14:30

J.H. Bezemer

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene wist de laatste thuiswedstrijd van het ‘coronaseizoen’ 2021-2022 niet te winnen. Tegen DAW, dat nog kans maakt op nacompetitievoetbal voor promotie, werd met 1-3 verloren. Al met al was dat een te groot verschil, want de mannen van ‘Van Tilburg Mode & Sport’ weerden zich kranig maar gaven de doelpunten te makkelijk weg. Het zelf scoren is sowieso een probleem voor de Oranjes. Voor rust scoorde Huib van Merwijk met een prachtige schuiver. Meteen na rust kopte Mark Megens de 0-2 binnen. In de slotfase bracht Aron v.d Rijt de spanning nog terug. In een alles of niets offensief scoorde super sub Noah van Deijne de 1-3. De uitstekende Joost Bezemer liet niet meer aftrappen en maakte er meteen een einde aan.

Een-tweetje
Beide ploegen misten wat spelers. Zo was bij DAW spits Corik Megens er niet bij en bij Prinses Irene komt Spits Reijnders dit seizoen ook niet meer in actie. Koen Pittens zit al maanden in de lappenmand en richt zich ook op het nieuwe seizoen. Prinses Irene begon lekker offensief en strijdvaardig aan de wedstrijd en was in de beginfase duidelijk de bovenliggende partij. Zo waren er in de beginfase enkele gevaarlijke momenten voor het doel van Van Aalst, maar de kopkansen troffen geen doel. Ook een mooi een-tweetje tussen Van Zeeland en Van den Brand strandde op van Aalst. Na een kwartier schoot Martijn v.d. Akker rakelings over. De eerste beste aanval van DAW was meteen raak. Huib van Merwijk pakte een voorzet ineens op zijn slof en liet een voetzoeker los die Pluk kansloos liet. Een dekkingsfout gaf even later de andere Van Merwijk, Siem, een vrije doortocht maar alleen voor Pluk redde deze bijzonder goed. In de 36e en 38e minuut waren er 2 goede kopkansen voor Prinses Irene maar zowel Van den Brand als Van Zeeland konden die niet benutten. Een inschattingsfout gaf Siem van Merwijk weer de kans om te scoren. Opnieuw was het echter doelman Pluk die het en tegen een duel winnend afsloot.

Va banque
De 2e helft was amper begonnen of het stond 0-2. Een corner werd door centrale verdediger Mark Megens ingekopt voor de graaiende handen van doelman Pluk. DAW counterde vooral en Julian van Roosmalen en Van de Rakt wisten met een paar harde maar faire ingrepen erger te voorkomen. Het zat de Nistelrodenaren ook niet mee in het 2e hoofdstuk. In de 71e minuut werd een schot van Tim van den Brand door Van Aalst via de lat gekeerd en een paar minuten later ging een corner via de kruising van paal en lat niet in het doel. Pluk zag nog een keer iemand vrij voor hem opduiken omdat Prinses Irene alle risico’s nam. Opnieuw kwam de uitstekende doelman als winnaar tevoorschijn nu in een duel met invaller Van Deijne.

In de 87 e minuut was het wel raak. Een goede actie van Tom Berendsen gaf Tim van der Heijden een vrij schootsveld. Van Aalst stopte nog, maar Aron van der Rijt was er als de kippen bij om de rebound binnen te tikken. Daarna was het alle hens aan dek bij DAW, maar een inzet van Tim van der Heijden werd net tot corner verwerkt en een schot van Van Doorn werd geblokt. In de slotseconden werd het va banque spel van Prinses Irene afgestraft. Een diepe bal zette Van Deijne vrij voor Pluk die deze keer wel zijn meerdere moest erkennen.

2021-2022_Pr_Irene_-_DAW_03_custom.jpg

2021-2022_Pr_Irene_-_DAW_04_custom.jpg