RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Heeswijk 1

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Heeswijk 1

Zondag staat weer de gemeentelijke derby tegen Heeswijk geprogrammeerd. In de competitiestand ontlopen de ploegen elkaar nauwelijks. Heeswijk heeft 23 punten vergaard, Prinses Irene 24. Zondag verloren beide hun thuiswedstrijd, Prinses Irene van Volkel en Heeswijk van CHC.

De Heeswijkers hebben het tot nu toe in de uitwedstrijden een stuk beter gedaan dan thuis. Nog maar twee keer wisten ze op sportpark Ballendonk de volle buit te halen. Dat was tegen Vianen Vooruit en Venhorst. Opvallend is dus dat ze op vijandelijk bodem, Venhorst, Volkel, CHC en Real Lunet aan de zegekar bonden.

Onder trainer Theo van Lieshout, hij was dat ook al van 2003 t/m 2007, draait het nog niet optimaal. We zien ook wat andere namen op de spelerslijst dan voorheen, hoewel er ook af en toe een oude bekende opduikt. Is het niet Wouter van Dijke, dan is dat bijvoorbeeld Frank Dobbelsteen. Hij was jarenlang de veel scorende spits van Heeswijk. Nadat hij gestopt was, Wouter van Dijke was min of meer zijn opvolger, ging hij keepen in een lager elftal. Afgelopen zondag stond hij zelfs, en niet voor het eerst, onder de lat bij het Heeswijkse vlaggenschip. Waarom hun normale nummer 1, Sebastiaan de Schouwer er niet was weten we niet. Wie er zondag het doel verdedigt is nog gissen!

In de vele wedstrijden die de ploegen tegen elkaar hebben gespeeld, zijn de verschillen vaak klein geweest. In Heeswijk (foto) won Prinses Irene dit seizoen, na een 1-0 achterstand, met 1-3. Nadat Sluiter voor 1-0 had gezorgd, maakten Jerin v.d. Rakt, Tim van der Heijden en Aron van der Rijt het verschil. Wisselvalligheid is dit seizoen troef bij de oranjehemden. Hopelijk weten ze zich te herstellen van de zure nederlaag van vorige week. Ze zijn gewaarschuwd, Heeswijk is in uitwedstrijden op zijn best.

Westrijdsponsor: WTI installatiewerken, NIstelrode

Kleedkamer

LOK. 1
LOK. 4