Heeswijk net iets beter dan Prinses Irene

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Heeswijk 1

Wouter van Dijke (schot)
Rogier de Schouwer (kopbal)

2e klasse F

24 april 2022 14:30

A.J.J. de Vaan

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

De gemeentelijk derby tussen Prinses Irene en Heeswijk eindigde in een al met al verdiende overwinning voor de ploeg uit Heeswijk. Na een gelijk opgaande 1e helft, waarin Prinses Irene de beste kansen had, was Heeswijk in de 2e helft de bovenliggende partij. Via Wouter van Dijke en invaller Olivier de Schouwer besliste Heeswijk de wedstrijd met 0-2 in haar voordeel.

Bij Prinses Irene keerde Robbert Rovers terug na een blessure, daar tegenover stond de absentie van spits Aron van der Rijt en nog enkele anderen. Heeswijk zag deze week verdediger Van Grinsven wegvallen. Sterkhouder Stef Adank begon nog op de bank. Het eerste gevaar kwam uit een vrij trap van Prinses Irene, maar de bal werd uiteindelijk tot corner verwerkt. Even later wist doelman Pluk Heeswijker Max Sluiter met een ferme duik van scoren af te houden. De beide verdedigingen gaven amper iets weg en pas na 25 minuten was er de eerste echte grote kans. Een mooie voorzet gaf Tim van der Heijden een vrije schietkans. De middenvelder moest de bal ineens nemen en schoot over. Heeswijk had in de 36e minuut via de sterke spelende Terry van Steenbergen de beste actie van de 1e helft. Hij punterde verrassend van buiten de zestien in de bovenhoek. Mathijs Pluk redde prachtig. Vlak voor het rustsignaal was er de beste kans van de wedstijd voor Prinses Irene. Tim van der Heijden zette uit een vrij trap Tom Berendsen vrij voor het doel. Hij had de bal voor het inschieten, maar miste deze.

In de 2e helft zagen we wederom een gelijk opgaande wedstrijd, maar werd ook steeds meer duidelijk dat Heeswijk toch net wat makkelijker de bal liet rondgaan en gevaarlijker was. Tim van den Brand werd na een goed uur nog dreigend, maar zijn voorzet werd goed verdedigd. Tim van der Heijden nam even later rond de zestien de bal met zijn borst aan, maar zijn volley ging over. Als Prinses Irene al dreigend werd, dan werd het steeds slecht uitgespeeld of werd onnodig balverlies geleden. Coach Van Lieshout had deze middag geluk met zijn wisselbeleid. Wouter van Dijke stond klaar om gewisseld te worden voor Adank. Van Dijke zag echter Dewin Cleerdin oprukken langs de rechterzijlijn. De perfecte voorzet werd door de goaltjesdief bij de 2e paal knap binnengeschoten. Van Dijke maakte meteen plaats. Prinses Irene was daarna onmachtig, Heeswijk controleerde de wedstrijd. Van Lieshout had opnieuw succes met wisselen, maar nu door iemand wel in te brengen. Rogier de Schouwer, kwam het veld in bij een corner voor Heeswijk en kopte deze meteen binnen met zijn eerste balcontact. Beide ploegen brachten nog wat wissels, maar dat veranderde niets meer aan het wedstrijdverloop.

Prinses Irene moet op gaan passen om niet in de degradatiezone te belanden. De wedstrijd van volgende week tegen Vianen Vooruit is daarom een belangrijke.

2021-2022_Pr_Irene_-_Heeswijk_02_custom.jpg

2021-2022_Pr_Irene_-_Heeswijk_04_custom.jpg