Prinses Irene afgetroefd

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

EVVC 1 (zon)

Jorg van Schaijk (kopbal)
Gerwin v.d. Boom (schot)

3 april 2022 14:30

R.B.J. Stroot

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene en EVVC boden, de weinig opgekomen toeschouwers, in deze derby, vooral veel strijd en matig voetbal. Dat EVVC er met de volle winst van 0-2 van doorging was geheel terecht. Vanaf het eerste fluitsignaal, van de beste man van het veld, scheidsrechter Roy Stroot, liet EVVC zien dat ze gingen voor de winst. Dat deden ze met veel passie en duelkracht. Prinses Irene kon daar te weinig tegenoverstellen en kwam amper tot kansen. De Vinkelnaren scoorden na 24 minuten via een kopbal van de sterke Jorg van Schaijk. Vlak voor tijd kon Gerwin van den Boom de 0-2 maken.

Van de lijn
Aan beide kanten de nodige geblesseerden en afwezigen om andere redenen, waardoor er een aantal spelers in actie kwamen die dit seizoen of de vorige afgebroken seizoenen elkaar nog in het jeugdvoetbal tegenkwamen. EVVC-coach Antwan van Rijn zat thuis in Geffen in quarantaine. EVVC begon het beste aan de wedstrijd en zette daarmee de norm voor de rest van de wedstrijd. In de 8e minuut verscheen Van den Boom alleen voor Pluk maar deze redde bekwaam. Zo ongeveer in de tegenaanval was Guus Reijnders dicht bij de 1-0. Zijn kopbal werd door Jorg van Schaijk van de lijn gehaald. In de 15e minuut kwam Tom Berendsen goed door bij de achterlijn, er was echter niemand die zijn teruggetrokken voorzet wist binnen te schieten. Het bleef vooral een rommelige partij, waarbij Prinses Irene er maar niet in slaagde onder de druk van EVVC uit te voetballen en steeds balverlies leed. In de 24e minuut stond het plots 0-1. Een corner van Van den Boom, werd door de volledig vrijstaande Jorg van Schaijk, precies in de winkelhaak gekopt. Daarna kwamen beide ploegen amper meer in de buurt van het strafschopgebied. Tot de 40e minuut, Falco van de Rijt, zijn broer Aron kwam bij Prinses Irene niet in actie vanwege een blessure, ging alleen op Pluk af, maar schoot tegen de paal.

Niks gebeurt
In de 2e helft verving coach Meulendijk Martijn v.d. Akker door neo-senior Thijs van den Heuvel, maar het spel werd er niet beter op. Kansen kwamen er aan beide kanten ook niet, waardoor uw verslaggever er in de 70e minuut achter kwam dat hij toen pas weer zijn eerste aantekening maakte van de 2e helft omdat er gewisseld werd. Tot die tijd dus niks gebeurt! In die 70e minuut werd Robbert Rovers gewisseld, die al niet geheel fit aan de wedstrijd was begonnen. Even later ging ook de geblesseerde Tom Berendsen naar de kant. Het bijzondere deed zich voor dat de als linksbuiten begonnen Douwe Herckenrath (foto voorpagina) nu in het centrum van de verdediging kwam te spelen. EVVC wachtte rustig af en loerde op de counter. Toen er in de 85e minuut balverlies werd geleden rond de middencirkel, kon aanvoerder Gerwin van den Boom op snelheid alleen richting het doel. Hij was iedereen te snel af inclusief doelman Pluk die hij kansloos liet met een schot net langs de paal, 0-2.

Eren later kon er weer door EVVC gejuicht worden, toen Stroot affloot en na 4 nederlagen EVVC weer eens de volle buit pakte. Op dat resultaat viel niets af te dingen.

2021-2022_Pr_Irene_-_EVVC_01_custom.jpg

2021-2022_Pr_Irene_-_EVVC_04custom.jpg