Heerlijke wedstrijd en overwinning voor Prinses Irene

CHC 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Kevin Kuipers (kopbal)
Wesley Meeuwsen (omhaal)

10 april 2022 14:00

S.F. Bijlsma

Sportpark De Schutskamp
de Fuik 8 10
5223KT
'S-HERTOGENBOSCH

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Wat een wedstrijd, amusementswaarde 10! Prinses Irene won in een juweel van een wedstrijd, wat betreft scoreverloop en spanning, uiteindelijk verdiend, met 2-4 van CHC. De Bosschenaren bulken van de individuele kwaliteiten met oud betaald voetballers en spelers die op het allerhoogste amateurniveau hebben gespeeld. Prinses Irene, dat ook nog gehandicapt was, zette daar echter veel teamspirit, teamgeest, tomeloze inzet en veerkracht tegenover. Zeker in de 2e helft waren de Nistelrodenaren veel gevaarlijker, maar speelden het niet altijd goed uit en of zagen de doelman van CHC redden. Voor Prinses Irene scoorde in de 1e helft Guus Reijnders. Na rust waren het Douwe Herckenrath, Aron v.d. Rijt en opnieuw Guus Reijnders. Voor CHC scoorden in het 2e bedrijf Kevin Kuipers en Wesley Meeuwsen.

Pingel over

De wedstrijd stond onder leiding van Sterre Bijlsma, deze vrouwelijk scheidsrechter floot prima en straalde veel rust uit. Er scheen een heerlijk zonnetje op sportpark De Schutskamp. CHC nam meteen het initiatief en zag Wesley Meeuwsen na 3 minuten een goede kans om zeep helpen. Prinses Irene verdedigde met man en macht, maar was bijzonder slordig in de passing. Verdedigend stond het uitstekend, met de uitblinkende Julian van Roosmalen en Jeroen IJff als centraal duo. Pas in de 25e minuut gevaar via een counter, maar de voorzet van Guus Reijnders was onzuiver. Na een half uur wees Bijlsma naar de stip. Harm van Nuland hield Mousad Hassan, hij speelt volgend seizoen bij OJC Rosmalen, van scoren af door een overtreding. Wesley Meeuwsen schoot de pingel vervolgens hard en huizenhoog over. Het kan verkeren, want zo ongeveer in de tegenaanval stond het 0-1. Aron v.d. Rijt liet weer eens zien dat hij, naast individuele acties, ook oog heeft voor medespelers, hij stuurde Reijnders diep, die vervolgens de doelman kansloos liet.

Even later was er weer een prachtige counter, maar de steeds maar weer vele meters makende Tim van den Brand, was iets te onzuiver bij het terugleggen op Van der Rijt. Het regende tussen de 35e en 40e minuut corners, maar doelman Pluk en zijn verdedigers gaven geen krimp. Een wat makkelijk gegeven vrije trap op de rand van het zestienmetergebied, werd door Younes Hadouir op de paal geschoten. Tim van der Heijden kwam even later goed op, zijn schot ging rakelings over.

Veerkracht

In de 2e helft werd het alleen maar leuker. Prinses Irene speelde veel beter dan voor de rust. Er was meer rust aan de bal en steeds weer doken mensen de diepte in. Tim van den Brand maakt in de 2e helft misschien wel 15 sprints over 60 meter. Hij was het ook die vaak de vrije man vond en dan zelf ook nog aansloot. Dat je dan wel eens kans mist is begrijpelijk, maar het is hem vergeven. Toch kwam CHC al snel op gelijke hoogte. Meeuwsen gaf een panklare voorzet die door centrale verdediger Kevin Kuipers achter de kansloze Mathijs Pluk werd gekopt. De Oranjes toonden veerkracht, want amper 1 minuut later stond het 1-2. Kuipers speelde te kort terug. Rijnders pikte op maar strandde op de doelman, de meegekomen Herckenrath schoot de rebound werkelijk fantastisch in de kruising. Het regende tussen de 50e en 55e minuut doelpunten. Meeuwsen kreeg even de ruimte in de zestien en schoot met een halve omhaal onberispelijk raak;2-2. Vanaf dat moment was Prinses Irene de bovenliggende partij. Het balbezit was voor CHC, maar de mannen van “ Van Tilburg Mode & Sport” speelden een aantal geweldige counters en verschenen wel een keer of vier alleen voor de doelman. De bal wilde er maar niet in, mede door goed keeperswerk. Tim van der Heijden en Aron van der Rijt lieten zien dat het een paar slimme jongens zijn. CHC maakte een overtreding op de middenlijn. Van der Heijden zag Van Rijn diep gaan en nam vliegensvlug de vrije trap die de defensie van CHC verraste. Van der Rijt kon alleen op het doel af; 2-3. Van der Rijt werd gewisseld voor Thomas Ketelaars, die een sterke invalbeurt kende. Douwe Herckenrath, had in de 80e minuut moeten scoren uit een voorzet van Guus Reijnders, voor open doel schoot hij echter over, mede omdat de bal een rare stuit maakte. Tim van den Brand raakte even later nog de paal. In blessuretijd nam CHC alle risico’s, waar Guus Reijnders van profiteerde, hij maakte in de laatste minuut 2-4.

Prinses Irene liet, in een prachtige wedstrijd, weer eens zien dat het de mouwen op kan stropen als het nodig is, maar zeker in de 2e helft ook voetballend het nodige kan.

2021-2022_CHC_-_Pr_Irene_03_custom.jpg

2021-2022_CHC_-_Pr_Irene_04_custom.jpg