Productieve 20 minuten voldoende voor Prinses Irene

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Vianen Vooruit 1 (zon)

2e klasse F

31 oktober 2021 14:30

N. Opstraat

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene won op sportpark ‘De Schellen’ redelijk eenvoudig met 4-1. De verdediging, met doelman Pluk aan het hoofd stond, zoals zo vaak, ook deze middag als een huis. Voor rust was het van beide kanten niet al te best, al was Prinses Irene wel de bovenliggende partij. Jerin v.d. Rakt onderstreepte dat door vlak voor het rustsignaal van de voortreffelijke Nico Opstraat, de 1-0 binnen te koppen. Na rust ging het crescendo. In de 58e minuut was het weer een kopbal die de 2-0 betekende, de afzender was Aron v.d. Rijt. Twee minuten later was het Tim v.d. Brand die van de rand van het strafschopgebied de 3-0 binnenschoot. Weer 3 minuten later deed Guus Reijnders hetzelfde, 4-0. Het kleine half uurtje na rust waren misschien wel de beste minuten van dit seizoen. Daarna werd er driftig gewisseld en werd het wat rommeliger. De beste speler aan Vianen kant, Rik Renirie, redde de spreekwoordelijke eer, door een mooie soloactie keurig af te ronden in de 79e minuut.

Mooie kopbal

Guus Reijnders keerde terug in de favoriete elf van coach Meulendijk, na zijn blessure. De jongeling was vaak gevaarlijk, maar was wat ongelukkig in de afronding deze middag. Vianen Vooruit betrok vanaf de start van de wedstrijd de defensieve stellingen. Daardoor ontspon zich een saaie wedstrijd, met te veel balverlies en slordigheden in de aannames. De eerste echte kans was na zo’n 25 minuten voor Tim van den Brand, die in de zestien werd aangespeeld door Van de Rijt, hij draaide zich fraai vrij, maar schoot recht in de handen van doelman Klaren. Doelman Pluk liet zien uit het goede hout te zijn gesneden, toen hij voortreffelijk redde op een scherp ingeschoten vrije trap van Renirie. Toen al verschillende toeschouwers richting kantine gingen, zorgde Jerin v.d. Rakt met een mooie kopbal uit een voorzet van Tim van den Brand, voor de 1-0 ruststand.

Juiste moment vertrekken

Vianen leek wat offensiever uit het kleedlokaal gekomen, wat ook meteen voor gevaar zorgde van Prinses Irene kant. Zo ging Guus Reijnders twee keer alleen richting doelman Klaren, maar kon hem niet verschalken. Uit de tweede kans kwam een corner voort. Tim van der Heijden nam deze en legde hem op het hoofd van Aron v.d. de Rijt, die weer eens liet zijn dat bij het koppen op het juiste moment vertrekken belangrijk is. Tim van den Brand schoot even later raak, de bal verdween wel in de uiterste hoek, maar leek toch houdbaar. Nadat Douwe Herckenrath nog van scoren was afgehouden, was het Reijnders die met een machtige schuiver Klaren voor de vierde keer het nakijken gaf. Daarna hadden er nog best wat meer doelpunten kunnen vallen, maar nu was de effectiviteit ineens weer een stuk minder dan de 20 minuten daarvoor. Meulendijk paste nog 4 wissels toe, wat tot wat omzettingen leidde, maar de overmacht van Prinses Irene bleef. Tussendoor ontsnapte Renirie wel een keer aan de uitstekende verdediging van Prinses Irene en liet Pluk kansloos.

Een mooie overwinning voor de mannen van ‘Van Tilburg Mode & Sport’ waarbij het collectief dit seizoen hoogtij viert. Met deze overwinning in de pocket kan er weer voorzichtig naar boven worden gekeken.

2021-2022_Pr_Irene_-_Vianen_Vooruit_01_custom.jpg
Thijs v. Doorn in duel met Joey Bouville
2021-2022_Pr_Irene_-_Vianen_Vooruit_02_custom.jpg
Robbert Rovers is de jeugdige Thijn Jans te snel af