Prinses Irene krijgt te weinig

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

CHC 1 (zon)

Nick van Van Bijsterveld (schot)
Jean -Claude Van Aanholt (schot)
Guus Reijnders (scrimmage)
Anouar Hadouir (schot)

2e klasse F

17 oktober 2021 14:30

S.J.F. Huijs

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene verloor in eigen huis met 2-3 van koploper CHC, dat met de nodige spelers uitkomt met ervaring in het betaald voetbal en het hoogste amateurniveau. Uiteindelijk gaf de individuele klasse van enkele spelers van CHC de doorslag. Prinses Irene deed niets onder in deze wedstrijd en  had zeker in de beginfase enkele keren moeten scoren. Nu deden dat de Bosschenaren waardoor  er met 0-1 werd gerust. Na rust werd het 2-0, maar Guus Reijnders scoorde kort daarna. In de slotfase deed hij dat nog een keer, maar dat was niet-genoeg, omdat CHC toen al was uitgelopen naar 1-3. Wat meer geloof in eigen kracht had gemogen, want de mannen van coach Meulendijk hadden gewoon een gelijkspel verdiend!
De Nistelrodenaren speelden met rouwbanden. Voor de wedstrijd werden de leden herdacht die in de coronatijd zijn overleden.

Sterke start
Prinses Irene begon bijzonder sterk aan de wedstrijd. In de 2e minuut kopte Aron van der Rijt al op de paal. Na een kwartier was Tim de Bie dicht bij een doelpunt, maar zijn schot ging voorlangs. CHC deed wat terug met een kopbal die langs ging. Uit het niets stond het in de 25e minuut 0-1. Nicky van Bijsterveld liet Pluk kansloos met een schot in de uiterste hoek.Toen zagen we even de klasse van de Bosschenaren en ontsnapte de Oranjes toen een schot op de paal belandde. In de slotfase van het eerste bedrijf waren de mannen van ‘Van Tilburg Mode en Sport’ dicht bij de gelijkmaker.Tom Berendsen zette Tim van der Heijden redelijk vrij voor de keeper, maar hij schoot voorlangs. Jerin v.d. Rakt ging ook nog op avontuur, passeerde een paar spelers, maar zijn voorzet miste precisie.

Reijnders scoort
Na rust hield de druk aan. Van de Rakt zag zijn schot tot corner verwerkt worden door de doelman. Het leek wachten op de gelijkmaker, maar het doelpunt viel  van Van Aanholt in de 55e minuut aan de andere kant. Ook weer uit het niets ,wat natuurlijk alles zegt over de individuele klasse van de mannen uit de hoofdstad van Brabant. Prinses Irene liet  het hoofd niet hangen en wist via jongeling Guus Reijnders en via een CHC verdediger de achterstand te verkleinen naar 1-2. Tim van den Brand kreeg een paar minuten later nog een mooie schietkans en opnieuw Van de Rakt was gevaarlijk met een voorzet, die echter werd overgeschoten. Het leek ook nu wachten op de gelijkmaker, maar als je veel risico neemt ligt een tegendoelpunt op de loer. In de 81 minuut was dat het geval via Anouar Hadouir en leek de wedstrijd gespeeld. De net ingevallen Martijn v.d.Akker werd een paar minuten later uit de wedstrijd getrap, De straf was een gele kaart, maar een andere kleur was meer van toepassing geweest, Van de Akker liep een forse kuitbeenblessure op. Guus Reijnders scoorde even later nog zijn tweede van de middag, na een aanval uit het boekje. Een strijdend en goed spelend Prinses Irene deed zichzelf tekort in deze wedstrijd tegen een erg goed ploeg die niet voor niets koploper is.

2021-2022_Pr_Irene_-_CHC_02_custom_.jpg
Robbert Rovers in duel
2021-2022_Pr_Irene_-_CHC_05_custom.jpg
Mathijs Pluk brengt stompend redding