EVVC 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

EVVC 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Wat is een derby zonder publiek? Zondag treden in Vinkel Evvc en Prinses Irene tegen elkaar in het strijdperk. De altijd geladen wedstrijd moet het dit keer zonder toeschouwers doen. Het blijft vreemd dat je wel naar het theater mag, maar niet buiten naar een amateurwedstrijd mag gaan kijken waar voldoende ruimte is langs de lijn. Aan de andere kant we kunnen niet voorzichtig genoeg zijn. Uw verslaggever vraagt zich overigens af of de wedstrijd wel door zal gaan. In het Brabants Dagblad lazen we dat het halve dorp in quarantaine zit vanwege corona. Op de basisschool zijn van de 6 groepen er 4 thuis begrepen we uit betrouwbare bron. Dat betekent ook dat de huisgenoten thuis moeten blijven, als kinderen corona hebben.

Maar laten we het over de wedstrijd hebben. Al jaren treffen de ploegen elkaar en de verschillen zijn altijd klein. Coach Antwan van Rijn, die een jaar of 10 geleden ons 2e elftla nog naar de hoofdklasse leidde, heeft ook, al of niet gedwongen, wat verjonging doorgevoerd. Mede daardoor zijn ze ook niet zo best begonnen aan de competitie. Dat is ook weer niet zo vreemd. Van Rijn, hij vertrekt na dit seizoen, miste de eerste wedstrijden van het seizoen een aantal heel belangrijke spelers, zoals aanvoerder Gerwin v.d. Boom, Pim van de Doelen en Rob van Dijk. Daarnaast was de Osse doelman, Dilan Heurkens, gestopt. Maar inmiddels zijn deze allemaal weer inzetbaar en werd ook meteen de eerste overwinning binnen gehaald bij Vianen Vooruit. Clubicoon Gerwin v.d. Boom was weer belangrijk met zijn goals. Een goede organisatie en altijd tot het gaatje gaan zijn bij de groen-witte formatie basiszaken en altijd aanwezig, waardoor er moeilijk van hen valt te winnen.

Prinses Irene lijkt na een wat zwakke start, de weg naar boven te hebben gevonden. Nu nagenoeg alle ploegen 7 wedstrijden hebben gespeeld vindt de ploeg zich terug op een 7e plaats. De verschillen zijn echter klein, waardoor het zondag belangrijk is punten te halen. Bijna 2 jaar terug, januari 2020 (foto), speelden de ploegen voor het laatst tegen elkaar, toen eindigde het in Nistelrode op 0-0.

Wedstrijd-nummer

C.G.J.M. van der Heijden

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark De Zwaan
Vinkelsestraat 108 A
5383KN VINKEL

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: