Mooie overwinning Prinses Irene

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Emplina 1 (zon)

2e klasse F

28 november 2021 14:30

J.J. Francisca

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

De wedstrijd werd live uitgezonden, met een echt bijzonder zuiver beeld, door RWP Audio-Video-Lighting. Met 2-0 wonnen de mannen van ‘Van Tilburg Mode & Sport’ van koploper Emplina. Daar zag het ‘t eerste half uur echt bepaald niet naar uit. Het was maar aan een man te danken dat het, ook bij rust, nog 0-0 stond, en dat was doelman Mathijs Pluk. Hij had een viertal goede reddingen en hield zo zijn ploeg in de wedstrijd. Na een half uur herpakte Prinses Irene zich een kreeg het 2e deel van de 1e helft nog drie geweldige kansen die echter niet werden benut. In de 2e helft had Emplina weinig meer in te brengen en kwam Prinses Irene, bij de hand genomen door uitblinker Tim van den Brand, op 2-0. In de 47e minuut bediende hij Guus Reijnders (foto voorpagina), die de bal knap in de verre hoek plaatste, een klein kwartier later liet hij met een prachtig lob doelman Schouten kansloos. Door deze overwinning sluit Prinses Irene aan bij de brede middenmoot.

Doelman Mathijs Pluk

Met twee ploegen die aanvallend willen voetballen, was het leuke wedstrijd, ook voor de tv kijkers thuis.Emplina kwam veel beter uit de kleedkamer dan Prinses Irene. Het duurde tot de 38e minuut voordat Prinses Irene gevaarlijk werd, toen kopte Aron v.d. Rijt over uit een slimme vrije trap van Robbert Rovers. Handenbinder Guus Reijnders bediende even later de goed acterende Martijn v.d. Akker, die echter in kansrijke positie langs schoot. Op slag van rust was het de uitblinkende Tim v.d. Brand die uit een vrije trap de kruising geselde. Het was dus 0-0, maar het eerste half uur had Prinses Irene echt niets in te brengen. Doelman Mathijs Pluk liet nogmaals zien dat hij is uitgegroeid tot een van de betere doelmannen in deze klasse. In de eerste 10 minuten moest hij twee keer ingrijpen. De eerste keer plukte hij de bal van de voeten van Teun de Bresser en even later redde hij ten koste van een corner op een schot in de hoek. De Bresser, regiotopscorer met 9 doelpunten, werd goed in bedwang gehouden door de teruggekeerde Koen Pittens. Slordigheid in de opbouw zorgde in de 21e minuut weer voor gevaar, waardoor Pluk weer iemand alleen voor zich zag opduiken, maar opnieuw redde hij. In de 26e minuut was hij echter kansloos op een schot van Olav van Boxtel, nu was de paal zijn grote vriend. Vanaf dat moment was Prinses Irene de bovenliggende partij, mede door een tactische ingreep van coach Meulendijk.

Tussen de linies

De 2e helft begon met een kansje voor Guus Reijnders, die echter te zacht inschoot. Amper 1 minuut later was het wel raak. Vanaf de zijkant van het strafschopgebied bediende aanvoerder Van den Brand met een scherpe voorzet de inkomende Guus Reijnders, die de bal slim verlengde in de verre hoek;1-0. Even later probeerde Martijn v.d. Akker van ruim 50 meter de keeper met een lob te verrassen, maar hij schoot langs. Van den Brand was zo ongeveer overal en speelde slim tussen de linies zoals dat in het vakjargon heet. Hij verraste wat later in de wedstrijd (60e minuut), doelman Schouten, vanaf de zijkant van het strafschopgebied met een lob die in de kruising verdween;2-0. Prinses Irene bleef het beste van het spel houden, maar verzaakte de score verder op te voeren. In de slotfase ging Emplina nog wat drukken en moest Pluk weer eens handelend optreden bij een schot van De Bresser. Het werd wat rommeliger en de Oranjes hanteerden wat te vaak de lange bal, wat nou niet bepaald de kracht is van de ploeg. In de absolute slotfase kreeg Emplina nog een onnodig weggegeven vrije trap op de rand van de zestien. Het schot van Van Boxtel schampte nog de buitenkant van de paal.

Al met al een dik verdiende en knappe overwinning van Prinses Irene. Zal het de laatste wedstrijd van dit jaar zijn vraag je je af?

2021-2022_Pr_Irene_-_Emplina_01_custom.jpg
Ton Berendsen