Driepunter voor Prinses Irene in derby

Heeswijk 1

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

2e klasse F

10 oktober 2021 14:30

L.C. Meijer

Sportpark De Balledonk
Droevendaal 6
5473BH
HEESWIJK-DINTHER

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Een collectief strijdend Prinses Irene behaalde zondagmiddag, na een 1-0 achterstand, Max Sluiter scoorde, uiteindelijk een verdiende 1-3 overwinning in Heeswijk. Jerin v.d. Rakt, in de 1e helft en Tim van der Heijden en Aron v.d. Rijt (penalty) zorgden in de 2e helft voor de Nistelrodese doelpunten. Voor rust waren de ploegen aan elkaar gewaagd, waarbij in de beginfase, Heeswijk sterker was, maar vanaf het moment dat Heeswijk op voorsprong kwam, was prinses Irene het gevaarlijkst. Na rust had Prinses Irene volop kansen om de score nog hoger te laten uitvallen, zo schoot aanvoerder Tim v.d. Brand nog tegen de lat. Coach Meulendijk had het elftal tactisch wat anders neergezet, wat uiteindelijk dus goed uitpakte en de eerste overwinning in het nieuwe seizoen opleverde.

Snoeiharde kopbal
Prinses Irene begon niet best aan de wedstrijd en keek in de 7e minuut al tegen een 1-0 achterstand aan. Heerkens bediende Max Sluiter die Pluk kansloos liet. Nadat Terry van Steenbergen nog een keer gevaarlijk was geweest met een vrije trap, nam Prinses Irene het initiatief. Tim van der Heijden, na een blessure weer terug in de basis, werd onderuit gehaald, uiteindelijk leverde dit een corner op. De onvermoeibare Jerin v.d. Rakt kopte de corner van aanvoerder Tim van den Brand snoeihard binnen1-1. Prinses Irene bleef Heeswijk onder druk zetten, dat  mede daardoor veelvuldig de lange bal hanteerde, wat met hun snelle spitsen toch altijd gevaarlijk is. Aron v.d. Rijt en Guus Reijnders stichtten regelmatig gevaar maar ze konden doelman De Schouwer niet laten vissen. Wel kregen de mannen van “Van Tilburg Mode & Sport” veel corners maar dat leverde niets op.

Aarts rood
In de 2e helft was Prinses irene duidelijk de bovenliggende partij en besliste na een goed uur spelen binnen 2 minuten de wedstrijd. Aron v.d.Rijt verlengde een diepte pass op hem naar Tim van der Heijden, die vervolgens koelbloedig scoorde.Twee minuten later was het weer raak. Guus Reijnders speelde zich mooi vrij, hij bediende Van der Rijt, die door Danny Aarts onreglementair werd gevloerd, Aarts zag rood, Van der Rijt wist wel raad met de pingel, 1-3. In het vervolg van de wedstrijd had Prinses Irene nog verschillende mogelijkheden op een nog ruimere overwinning, maar met 3 doelpunten was de koek op.

De Nistelrodenaren toonden veerkracht na een matig begin, waarbij vooral het middenveld, met de teruggekeerde Tim van der Heijden, de sleutel tot succes was. Mede daardoor waren de aanvallers een plaag voor Heeswijk.

2021-2022_Heeswijk_-_Pr_Irene_01_custom.jpg
Thijs van Doorn kopt
2021-2022_Heeswijk_-_Pr_Irene_02_custom.jpg
Jerin v.d. Rakt kopt de 1-1 binnen