Prinses Irene verliest in 96e minuut

DAW Schaijk 1

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

2e klasse F

26 september 2021 14:30

L. Hendrix

Sportpark Den Heuvel
Bossestraat 56
5374HV
SCHAIJK

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Wat een domper! Echt in de slotseconden van de wedstrijd scoorde DAW de winnende treffer (1-0) tegen een beter Prinses Irene. Waar iedereen zich al had verzoend met een brilstand als uitslag, was het Roel Janssen, die tegen de veldverhoudingen in, DAW met een zondagsschot de zege schonk. De 1e helft was er een die schriftelijk had kunnen worden afgedaan, beide ploegen kregen amper kansen. In de 2e helft een totaal ander beeld. DAW schoot meteen vanaf de aftrap op de paal, maar daarna was Prinses Irene de bovenliggende partij maar wist, ondanks legio mooi uitgespeelde kansen, het doel niet te vinden. DAW lukte dat diep in blessuretijd wel en pakte zo op gelukkige wijze 3 punten.

Matige passing

Beide ploegen misten enkele belangrijke spelers, zo was bij Prinses Irene Tim van der Heijden niet inzetbaar en begon Aron van der Rijt op de bank. In de 1e helft was het vooral scheidsrechter Luuk Hendrix die opviel, met warrige inconsequente beslissingen. In de bijzonder sportieve ontmoeting trok hij ook nog om het minste of geringste geel. De spelers van beide ploegen sloten moeiteloos aan bij zijn niveau en blonken vooral uit in matige passing. Er werd amper wat gecreëerd. Prinses Irene werd eenmaal gevaarlijk via Guus Reijnders, maar zijn schot werd geblokt en viel op het dak van het doel. Prinses Irene doelman Mathijs Pluk werd een keer op de proef gesteld door Corik Megens, maar loste dat prima op.

In slotseconden

De 2e helft begon spectaculair, zo ongeveer vanaf de aftrap schoot Robyen van der Heijden op de paal. Hij kwam daarbij hard met zijn hoofd tegen een ploeggenoot aan. Beide spelers konden niet verder en moesten worden gewisseld. In de eerste 15 minuten van de wedstrijd was DAW de bovenliggende partij en was gevaarlijk via Corik Megens en Janssen. Deze laatste werd keurig van scoren afgehouden door goed ingrijpen van Pluk. Na een uur nam Prinses Irene het initiatief over onder de stuwende leiding van het uitblinkende duo Rovers (foto voorpagina) en Berendsen. De mooiste kansen werden gecreëerd, maar het lukte maar niet om te scoren. Tim van den Brand zag Van Aalst redden op zijn verraderlijk schot. Twee minuten later weer een grote kans Van den Brand legde breed, waar hij beter voor eigen succes had kunnen gaan. Zijn voorzet was nu net niet nauwkeurig genoeg. Dezelfde Van den Brand zag Reijnders van dichtbij over schieten uit een mooie pass van hem. In de 72e minuut deed DAW wat terug, via Cornik Megens, die een goede individuele actie had, maar voorlangs schoot. Nieuweling Tim de Bie maakte zijn debuut na 6 weken blessureleed en liet meteen zien dat hij een aanwinst is. Hij stapte slim over een breedtepass, en zag Rovers vervolgens uithalen. Diens schot ging via de onderkant van de lat weer het veld in. Aron van der Rijt kon uit de rebound inkoppen, maar raakte de bal totaal verkeerd, Jerin van de Rakt knalde vervolgens voor open doel over. Prinses Irene bleef aandringen en als er iemand recht had op de overwinning, waren dat de Nistelrodenaren wel. Maar voetbal is niet altijd eerlijk. In de slotseconden kreeg Janssen, vanuit een lange bal, die Daw in de 2e helft veel hanteerde, deze in zijn bezit. Van de hoek van de zestien haalde hij prachtig uit en zijn schot verdween achter de kansloze Pluk. Hij dompelde zo al wat Prinses Irene gezind was in rouw. Aan de kant van DAW was het een euforische uitbarsting.
20121-2022_DAW_-_Pr_Irene_03_custom.jpg
Tom Berendsen was de beste aan Prinses Irene kant