DAW Schaijk 1 - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

DAW Schaijk 1 - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag begint het echte voetbalseizoen weer met een mooie competitieopening tussen het Schaijkse DAW en ons eigen Prinses Irene. Na twee mislukte seizoenen vanwege corona begint het nu dus echt. De vlag kan uit en hopelijk wordt het seizoen ook helemaal afgemaakt.
Bij de start van het seizoen vraag je altijd af wie zijn de kanshebbers op een kampioenschap. Dan moeten we eerst richting Den Bosch en Vught kijken denk ik . CHC heeft een sterke ploeg met ook wat ex-betaald voetballers en hetzelfde geldt voor Real Lunet uit Vught. Emplina, ook uit Den Bosch, begon vorig jaar heel erg goed aan het seizoen en heeft grotendeels dezelfde selectie gehouden en zal zeker in de top meedraaien. Olympia’18 is ook een outsider voor een topnotering. Dit laatste geldt ook voor de tegenstander van zondagmiddag Daw.

Voor het jonge Prinses Irene geldt dat het de komende jaren verder moet bouwen om een goede tweede klasser te blijven, met als doel op de wat langere termijn meedoen om een prijsje. Handhaven zal dit seizoen vooral het motto zijn voor de equipe van Meulendijk.
De twee ploegen stonden twee weken geleden ook al tegenover elkaar in het bekertoernooi (foto) toen was de uitslag 1-1. Prinses Irene heeft in de voorbereiding redelijk gespeeld, maar wist echter ook geen enkele keer te winnen, dat zegt ook wat natuurlijk. Toch geeft het spel wel vertrouwen en is vooral de teamspirit erg goed. Het is (nog) meer een collectief dan in het verleden en dat is natuurlijk alleen maar toe te juichen. Wij houden het zondagmiddag op een gelijkspel!

Wedstrijd-nummer

L. Hendrix

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark Den Heuvel
Bossestraat 56
5374HV SCHAIJK

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: