RKSV Prinses Irene 1 (zon) - EVVC 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

EVVC 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse H

29 april 2018 14:30

T. Schelsema

Opstelling

In de derby met EVVC won Prinses Irene met 1-0 en werd daarmee winnaar van de 2e periode, die recht geeft op promotiewedstrijden naar de eerste klasse. Koen Bollen scoorde na 12 minuten de winnende goal. De mannen van Van Tilburg Mode & Sport waren de bovenliggende partij, maar verzaakten dat uit te drukken in de score. In de slotfase drong EVVC sterk aan en had zelfs kansen op de (onverdiende) gelijkmaker.

Beste voetballer tweede klasse

Bij EVVC ontbrak op het laatste moment Joris v.d. Doelen vanwege privé omstandigheden. Hij is een van de sterkhouders bij de Vinkelnaren. Meteen na rust kwam hij toch nog in het veld. De Nistelrodenaren kwamen bijzonder goed uit de startblokken en hadden na amper 5 minuten al op een 2-0 een voorsprong kunnen staan. De uitblinkende doelman Frank van den Bogaard redde echter knap op een inzet van de deze middag uitblinkende Tim v.d. Brand. In de 5e minuut was Martijn van Vught dichtbij de 1-0, maar hij zag zijn kopbal op de lat uiteen spatten.  Prinses Irene bleef de aanval zoeken en in de 12e minuut leverde dat een doelpunt op. Jerin v.d. Rakt, gedegen spelend,  legde de bal uit een corner keurig koppend terug op Koen Bollen, die de bal binnen schoot. Na dat doelpunt nam EVVC het initiatief wat over, maar beide ploegen werden amper gevaarlijk. EVVC aanvoerder Van de Boom, is misschien we de beste voetballer in de 2e klasse, maar hij werd goed bespeeld door Robbert Rovers, in combinatie met de centrale verdedigers van Prinses Irene. Hij kwam een paar keer door, maar echt gevaarlijk werd hij nooit. Vlak voor het rustsignaal was de onvermoeibare Van Vught dichtbij een doelpunt. Hij nam een voorzet ineens op de pantoffel, maar zag zijn inzet naast gaan.

Ruim over doellijn

In de 2e helft begon Prinses Irene weer sterk. In de 50e minuut kwam Van Rooij goed door via de linkervleugel, zijn scherpe inzet kon net niet worden binnengegleden door Van Vught en Van den Brand. In de 55e minuut was het van Vught die zich vrij speelde in de zestien en de bal panklaar legde voor Tim van der Heijden. Met een geweldige reflex, keerde doelman Frank van den Bogaard de inzet. Na zo’ n uur spelen drong EVVC steeds meer aan en stichtte met diepe ballen af en toe gevaar. Doelman Stef van Venrooij onderscheidde zich in deze fase met prima reddingen op inzetten van Roel Bouwens en  invaller Edgar Glaudemans . De grootse kans voor EVVC gedurende de hele wedstrijd was voor centrale verdediger Jorg van Schaijk. Hij schampte met zijn hoofd een vrije trap, van Van den Boom, maar de bal verdween langs het doel van Van Venrooij. Prinses Irene bleef voetballend de beste ploeg en leek in de 76e minuut op 2-0 te komen. Na een prachtige aanval, schoot Tim van den Brand de bal achter doelman Van den Bogaard. Deze wist de bal,  ruim over de doellijn,  nog weg te tikken. De uitstekende 23 jarige scheidsrechter Schelsema kon dat echter niet constateren en liet, ondanks felle protesten,  doorspelen. EVVC  liet de juichende en protesterende spelers van Prinses Irene voor wat het was en  counterde levensgevaarlijk. Koen Bollen hanteerde de noodrem en mocht niet klagen dat hij slechts geel kreeg. Doelman Van den Bogaard erkende overigens na de wedstrijd dat de bal meer dan een halve meter over de doellijn was.  EVVC drong steeds meer aan, waarbij Prinses Irene volop kansen kreeg om via uitvallen de wedstrijd te beslissen. Omdat er niet werd gescoord, bleef het tot het laatste moment nog spannend . In de 87eminuut kreeg Van den Boom eindelijk wat ruimte, maar tot opluchting van alles wat oranje gezind was, verdween zijn vliegende schot rakelings langs.

Door deze overwinning  pakt Prinses Irene  de 2e periodetitel. In tegenstelling tot voorgaande edities, zijn dit steeds knock out wedstrijden. Op 3 juni is de eerste wedstrijd. Wie de eerste  tegenstander is wordt later pas duidelijk. Eerst moeten er nog 4 wedstrijden in competitieverband worden gespeeld! Te beginnen met volgende week thuis tegen  Rhode dat, ondanks een forse nederlaag bij Helvoirt, vandaag kampioen is geworden.

Martijn van Vught ziet deze bal na 5 minuten op de lat komen

Koen Bollen schiet Prinses Irene naar 1-0

Koen Pittens houdt koppend opruiming

Deze inzet van Tim van der Heijden wordt gestopt door doelman Van den Bogaard