DAW Schaijk 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

DAW Schaijk 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Over 2 weken staan ze weer tegenover elkaar in de competitie Daw en Prinses Irene. Zondag vindt op het mooie sportpark D’n Heuvel wat je zou kunnen noemen, de generale repetitie daarvan plaats. Het betreft de 2e bekerwedstrijd voor beide teams en die wedstrijden zijn toch minder belangrijk dan de competitie. In het seizoen 2019-2020 troffen de ploegen elkaar voor de laatste keer.  Eee week later werd de competitie gestaakt vanwege corona. Een zwaar gehavend Prinses Irene verloor in eigen huis toen met 0-4. (foto) De uitwedstrijd werd eerder dat seizoen met 1-3 gewonnen

Het wordt voor onze mannen de vierde wedstrijd in het nieuwe seizoen. DAW heeft al een paar (oefen)wedstrijden meer gespeeld, onder andere tegen Boekel Sport en SSS’18. De resultaten waren best redelijk. Des te verrassender dat ze afgelopen zondag met maar liefst 6-0 de bietenbrug opgingen tegen SV Top. Het stond binnen het half uur al 4-0 en dan weet je het wel. Ongetwijfeld heeft de ploeg een offday gehad die hard is afgestraft.

Daw is, mits het redelijk compleet is, een van de betere ploegen in de 2e klasse H. Met Corik Megens hebben ze een heel goede spits, die met zijn lengte ook door de lucht gevaarlijk is. Reekenaar Naoh van Deijne, is een gevaarlijke buitenspeler, die Megens makkelijk weet te vinden, maar ook zelf weet te scoren. Het centrum van de defensie is ook bijzonder sterk, waar de broer van Megens, Mark, leiding geeft aan de defensie.

Beste man en een van de beste middenvelders in deze regio is echter Freek van Boekel. Als hij niet speelt, wat in het verleden door vervelende blessures nogal eens gebeurde, is DAW meteen een stuk minder.

Voor Prinses geldt dat ze over 2 weken, bij aanvang van de competitie,  er echt moeten staan. De confrontatie zondag in Schaijk geeft in ieder geval een indicatie hoe ver de ploeg van Meulendijk inmiddels is.

Toernooi

Wedstrijd-nummer

R. Hajo

Opstelling/selectie