Opnieuw gelijkspel Prinses Irene

DAW Schaijk 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 05

12 september 2021 14:30

R. Hajo

Sportpark Den Heuvel
Bossestraat 56
5374HV
SCHAIJK

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

In Schaijk speelde Prinses Irene met 1-1 gelijk tegen DAW, dat over 2 weken opnieuw de tegenstander is, dan bij de start van de competitie. DAW kwam in de 15e minuut op 1-0 nadat de bal, na een mislukt schot, voor de voeten kwam van Noah van Deijne, die de bal vervolgens voor het intikken had. In de gelijk opgaande wedstrijd  herstelde Prinses Irene na zo’n uur het evenwicht via Aron van der Rijt, die een voorzet in tweede instantie achter doelman Van Aalst schoot. Bij Prinses Irene maakte Robin Walk geen deel uit van het 1e elftal. De Udenaar stopte na vorig seizoen bij Udi’19 vanwege te drukke werkzaamheden en kwam weer terug naar de Oranjes. Door recente veranderingen binnen zijn eigen bedrijf is het voetballen op prestatief niveau helaas niet meer mogelijk. Martijn van den Akker (foto) was zijn logische vervanger en speelde een prima pot.

De noodrem

Martijn van den Akker zorgde na 3 minuten voor het eerste gevaar, na een inzet van Tim van den Brand kon hij vanaf de rand van het strafschopgebied uithalen, maar Van Aalst bracht met zijn voeten redding. Daarna nam DAW het initiatief wat over en speelde de bal makkelijker rond dan de Nistelrodenaren. Een aanval over rechts bracht in de 15e minuut de bal bij Megens die uithaalde, maar hij raakte de bal maar half. Het speeltuig viel wel pardoes voor de voeten van Van Deijne die wel raad wist met dit buitenkansje. Prinses Irene had het daarna een kwartier lastig, zo moest Koen Pittens de noodrem hanteren en kreeg geel van de uitermate goed leidende Rachid Hajo. Rond het half uur verdween een scherpe voorzet, zowel aan Schaijkse als Nistelrodese kant voorlangs, zonder dat iemand deze binnen schoot. Nadat DAW twee keer rond de zestien een vrije trap over schoot, was Prinses Irene in de slotfase twee keer gevaarlijk. Aron van der Rijt schoot langs nadat Tim van den Brand de bal keurig had terug gelegd. Dezelfde Tim schoot tegen Van Aalst op, nadat een klutsbal uit een vrije trap, hem een vrij schootsveld gaf.

Doelpunt afgekeurd

In de 2e helft had Prinses Irene veel meer controle en was het ook de bovenliggende partij. Toch was het aan doelman Pluk te danken dat het 1-0 bleef, hij plukte de bal van de voet van de doorgebroken Vos. In de 62e minuut kwam Prinses Irene verdiend op gelijke hoogte. Een scherpe voorzet van Tim van den Brand, werd eerst nog half gemist, maar in de rebound schoot Van der Rijt onberispelijk raak. Meteen daarna leek het zelfs 1-2 te worden, maar de goal werd afgekeurd vanwege buitenspel. Van der Rijt bleef een handenbinder en schoot nog eens voorlangs. Het laatste kwartier richtte DAW zich weer wat meer op, zonder echt gevaarlijk te worden. Mede omdat het gevaar Corik Megens goed werd bespeeld door Koen Pittens. Sowieso speelde Prinses Irene defensief een goede partij, dit mede door het sterke spel van Tom Berendsen op het middenveld. De wedstrijd kabbelde min of meer naar het einde, maar het had zo maar anders kunnen aflopen, als Bart Vos voor DAW wat zorgvuldiger was geweest. Hij schoot nu vlak voor het eindsignaal in kansrijke positie langs.

Al met al een uitslag die de verhoudingen in het veld goed weergaf. Over twee weken gaan we op herhaling!

2021-_2022_DAW_-_Pr_Irene_01_custom.jpg
Tim van den Brand ontwijkt een sliding
2021-_2022_DAW_-_Pr_Irene_03_custom.jpg
Scheidsrechter Rachid Hajo ziet Tim van der Heijden een kapbewing inzetten