RKSV Prinses Irene 1 (zon) - SV TOP 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - SV TOP 1 (zon)

Twee weken stonden ze vriendschappelijk tegenover elkaar in Oss, SV Top en Prinses Irene. Zaterdagavond spelen ze op “De Schellen” tegen elkaar in het bekertoernooi. De Ossenaren zijn al zeker van de volgende ronde door overwinningen Daw (6-0) en Hvch (0-2). De tweede plaats in de poule is dan ook de inzet voor de resterende ploegen in deze bijzonder leuke poule, want die gaat ook door.

SV Top speelt in de 1e klasse, net als Hvch, het zou dan ook verassend zijn als een van de 2e klassers zich zou weten te plaatsen voor de volgende ronde. We verwachten niet dat onze mannen dat zullen worden. Bij een overwinning zou dat wel het geval zijn, zelfs bij een gelijkspel, zou het nog kunnen, maar dan moeten Hvch en Daw hetzelfde doen.

Twee weken geleden waren beide ploegen nog niet geheel compleet, met name het ontbreken van Udenaar Mees Linders, was een aderlating voor de Ossenaren. De vriendschappelijk wedstrijd van twee weken geleden eindigde in een 3-1 overwinning voor de Roodwitten. Met name Aram Pusters toonde daar zijn klasse. SV Top heeft echter op elke positie kwalitatief sterke spelers. Als spelers vertrekken worden er altijd wel weer eentje van buiten aangetrokken. Een voorbeeld daarvan is de Zeelandse spits Joeri Cuppen. Hij is de zoon van Jos Cuppen, die in de jaren 80 en 90 de absolute uitblinker was bij Festilent, hij was een van de beste voetballers in deze regio. Zijn moeder speelde verschillende jaren in ons 1e vrouwenelftal in dezelfde periode. De laatste keer dat beide ploegen in Nistelrode tegenover elkaar stonden was in 2018-2019 in de 1e klasse. Prinses Irene won toen verassend met 2-1 (foto).

Bij Prinses Irene kristalliseert het elftal zich langzaamaan wel uit. Jammer natuurlijk dat Robin Walk er niet meer bij is, maar Martijn v.d. Akker is zeker een speler die hem kan vervangen. Niet voor niets kwam hij een paar seizoenen geleden een jaar eerder over naar de A-selectie. Een zware knieblessure gooide echter roet in het eten. Zaterdagavond kunnen we zien hoe het elftal er echt voorstaat. Na zo’n wedstrijd of vijf moet het ook conditioneel allemaal op orde zijn. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Thierry Schelsma, hij wordt geassisteerd dor de nieuwe grensrechter van het 1e elftal, Niek Geurts.

Kleedkamer

1.
2.

Wordt gespeeld op veld