Prinses Irene laat in slotfase winst glippen

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

SV TOP 1 (zon)

Tom Berendsen (kopbal)
Wouter Boons
Joeri Cuppen
Aram Puster (schot)
Casper van Druten (volley)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 05

18 september 2021 18:00

T. Schelsema

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

In de 81e minuut leidde Prinses Irene, door een doelpunt op slag van rust, van de weer uitstekend spelende Tom Berendsen, met 1-0. Toch ging SV Top in deze bekerwedstrijd er nog met de winst vandoor. In de 82e minuut scoorde namelijk, wie anders dan, Aram Pusters de gelijkmaker. Vijf minuten later was de uitstekend op dreef zijnde Mathijs Pluk kansloos op een schot van Casper van Druten. In de eerste helft was Prinses Irene duidelijk de bovenliggende partij, in de 2e helft waren de rollen omgedraaid. Vooral in de slotfase leek de pijp leeg bij de Nistelrodenaren. Al met al was het een goede wedstrijd tegen de 1e klasser uit Oss. Door deze nederlaag is Prinses Irene uitgeschakeld in het bekertoernooi.

Raak

Prinses Irene begon voortvarend met een doorbraak in de 7e minuut van Guus Reijnders. De jonge spits, die zijn beste wedstrijd in het nieuwe seizoen speelde, ging alleen op doelman Just van de Vondervoort af, deze redde bijzonder knap op de inzet van de jongeling. Prinses Irene nam vanaf dat moment het initiatief en stond dat niet meer af. De enige echte kans die er kwam voor de Ossenaren was na een te korte terugspeelbal. Pluk liet zien waarom hij de onbetwiste nummer één in het doel is. Na wat kleine kansjes voor de Oranjes was het in de 43e minuut raak. Tom Berendsen kopte, uit een corner van Tim van den Brand, bij de tweede paal binnen. Ossenaar Pusters kreeg in de allerlaatste seconden van de 1e helft nog een schietkans, maar zocht het doel te hoog.

Geen pingel

Na rust begon Prinses Irene weer goed. Tim van der Heijden had op links een mooie actie, met dito voorzet, die meer had verdiend. Kort daarna greep Pluk twee keer achter elkaar goed in bij kansen van Top. In de 58e minuut werd een inzet van Tim van den Brand via een uitgestoken arm tot corner verwerkt. De verder uitstekend leidende Thierry Schelsema zag er geen pingel in. Prinses Irene bleef gevaarlijk, zo schoot de alsmaar opstomende Jerin van de Rakt (foto voorpagina) rakelings over en herhaalde dat later in de wedstijd nog eens, maar dan met zijn rechterbeen. Top begon meer en meer te drukken, Mees Linders zag Pluk naar de hoek zweven voor het onschadelijk maken van zijn inzet. Guus Reijnders had even later de 2-0 op zijn schoen. Doelman Van de Vondervoort was ver uit zijn doel, waar een lob beter was geweest schoot de Nistelrodenaar de bal echter over de grond en kon de Osse doelman nog op het nippertje redden. Nadat eerst Thomas Ketelaars Tim van der Heijden kwam vervangen, werd ook plaaggeest Aron van der Rijt vervangen door neosenior Thijs van den Heuvel. Prinses Irene kon het niet echt meer bijbenen in de slotfase en zag Puster scoren uit een voorzet van Mees Linders. In de 87e minuut kreeg SV Top te veel gezien het totale speelbeeld van de wedstrijd. Casper van Druten kreeg in de zestien de bal schuin voor het doel in zijn bezit en schoot deze halfvolley achter Pluk.

Een gelijkspel had de onderlinge verhoudingen beter weergeven. Toch moet de wedstrijd het team van Erik Meulendijk vertrouwen geven voor de competitiestart komende zondag in Schaijk tegen Daw.

2021-2022_Pr_Irene_-_TOP_OSS_04_custom.jpg
Thijs van Doorn in duel
2021-2022_Pr_Irene_-_TOP_OSS_05_custom.jpg
Tom Berendsen scoorde voor Prinses Irene