Winst in oefenpartij

vv DSC 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

25 augustus 2020

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

In Kerkdriel won dinsdagavond het 1e elftal met 2-4 bij 3e klasser DSC. Zonder twee sterkhouders, Tim v.d. Brand en Tom Berendsen, maar wel met 2 jeugdige aanvallers, Guus Reijnders en Sjoerd v.d Broek , die vorig jaar nog in JO19-1 speelden. Na een 1-3 ruststand door doelpunten van Aron v.d. Rijt , Van de Broek en Douwe Herckenrath,  scoorden in de 2e helft de sterk spelende Aron v.d Rijt de 2-4.

De wedstrijd was nog maar een paar minuten oud toen de bijzonder actieve Van der Rijt het net al vond, na een blunder van de DSC goalie. Met centraal achterin de overtuigende nieuweling Jeroen IJff, had Prinses Irene het beste van het spel. Op het middenveld acteerde Douwe Herckenrath die een linie naar achteren beter tot zijn recht lijkt te komen dan voorin. Na een goede actie van Van der Rijt scoorde in de 25e minuut Sjoerd van de Broek de 0-2. Vijf minuten later stond het 1-2, na een prachtige actie met dito afronding van de DSC spits. De 1-3 was de mooiste van de avond. In het hart van de verdediging vond  Gijs van Erp, Guus Reijnders, die op subtiele wijze Herckenrath vrij speelde die knap afrondde.

In de 2e helft keerden Koen Pittens en Gijs van Erp niet meer terug. Hun vervangers waren Thijs van Doorn en Stijn van Zeeland. DSC kwam meteen al op 2-3, uit een strak ingeschoten vrij trap. Zo rond het uur werd het 2-4, na een prachtige aanval over links waarbij uitblinker, aanvoerder Tim van der Heijden (foto),  de bal panklaar legde voor Aron v.d. Rijt.

Daarna werd er erg veel gewisseld aan beide kanten wat de kwaliteit van de wedstrijd niet bevorderde en waarbij DSC een paar keer gevaarlijk door de Prinses Irene defensie sneed, echter zonder resultaat. Ook Prinses Irene kreeg nog enkele mogelijkheden, maar het bleef bij een 2-4 eindstand.

Een alleszins redelijk resultaat, waarbij zeker de nieuwelingen uit de jeugd en Jeroen IJff, lieten zien dat ze potentiele spelers voor het 1e elftal zijn.  Van Douwe Herckenrath wisten we dat al.