RKSV Prinses Irene JO19-1 - OJC ROSMALEN JO19-2

3 oktober 2020 15:00

KNVB

Onbekend

Op een regenachtige zaterdagmiddag mochten de jongens van Jo19-1 aantreden tegen OJC Rosmalen jo19-2. De wedstrijd eindigde in een felbevochte, maar zeker verdiende 1-0 overwinning dankzij een goed uitgespeelde goal van Cas van Nistelrooy. Hierna werd het een erg spannende wedstrijd die uiteindelijk door goed teamwork over de streep werd getrokken.

Zonder de afwezige Thijs van den Heuvel en Bram van der Wijst begon jo19-1 tegen OJC. De wedstrijd was anders dan alle andere omdat er wegens de corona maatregelen geen publiek aanwezig mocht zijn. Het eerste gedeelte van de wedstrijd had jo19-1 de overhand in de wedstrijd en waren er hier en daar kansjes. De jongens van Jo19-1 hadden goeie combinaties maar waren te gretig op het spelen van de lange bal en dit leidde tot vaak onnodig balverlies waardoor de tegenstander toch een aantal keer gevaarlijk kon worden. De condities van het veld speelde mee in de wedstrijd aangezien elke bal harder aankwam en de steekpasses vaak te scherp waren. Guus Elbers was dichtbij de 1-0 na een scherpe corner bij de eerste paal maar helaas ging de bal naast het doel. Wout Kerkhof was na een snel genomen vrije trap en combinatie met Milan Blom en Sil Ketelaars dichtbij de 1-0 maar het schot kon worden gestopt door de doelman. OJC werd vaak gevaarlijk door het spelen van de hoge bal naar de back die vervolgens de 2 grote spitsen diep stuurden of hen het duel aanlieten gaan met de centrale verdedigers. De afstanden tussen de linies was bij Prinses Irene vaak te groot waardoor er veel onnodige meters gemaakt moesten worden. Uiteindelijk gingen de twee teams met een 0-0 de rust in.

Meteen na de rust kwam jo19-1 sterk uit de startblokken en werd er vrijwel meteen na de aftrap voor de tweede helft de 1-0 binnen getikt door Cas van Nistelrooy na een assist van Mart van Dijk die in de tweede helft was ingevallen. Hierna bleef Prinses Irene goed voetballen maar na enkele minuten begon OJC een andere formatie spelen en veranderden ze van 5-3-2 naar een 4-3-3 zodat ze meer gevaar konden stichten via de zijkanten. Prinses Irene ging compacter voetballen en hierdoor ontstonden er enkele kansen voor OJC die voornamelijk voortkwamen uit standaardsituaties. De wedstrijd begon steeds spannender te worden en het was de taak aan Prinses Irene om de voorsprong dit keer wel vast te houden en de eerste 3 punten van de competitie te pakken. De voorgaande 2 competitie duels werd er namelijk tweemaal een voorsprong in de slotfase weggegeven wegens een gebrek aan concentratie en scherpte. Het was te hopen dat dit nu niet zou gebeuren en de spelers vochten voor elkaar en elke bal.  Op het einde mochten Dominic Verkuijlen, Luuk Mikkers en Jeroen Stemkens nog hun minuten maken om de overwinning over de streep te trekken. Op het einde van de wedstrijd pakte Mart van Dijk nog een gele kaart maar niets stond de eerste overwinning van de competitie nog in de weg. Prinses Irene won op een regenachtige zaterdag met 1-0 van OJC Rosmalen en mag volgende week aantreden tegen Berghem sport jo19-1 die op de 4de plek staan. Hopen dat er weer punten gepakt worden volgende week in Berghem!