Wedstrijdverslag Berghem Sport JO19-1 – Prinses Irene JO19-1

Hoofdklasse D

10 oktober 2020 18:00

Onbekend

Het was een regenachtige zaterdagavond toen de mannen van Prinses Irene de lastige uit wedstrijd tegen het goed voetballende Berghem Sport moesten spelen. De jongens onder 19 waren goed voorbereid en moesten om kwart over vier aanwezig zijn op het sportpark. Na een goede bespreking kwamen ze op het sportcomplex van Berghem aan. Ze wisten een intensieve warming-up neer te zetten met alle focus op de wedstrijd. Na het laatste woord van trainer Bas kon de wedstrijd beginnen.

Het was een koude zaterdagavond met veel regen maar ondanks alles konden de spelers hun focus er goed bij houden. De wedstrijd begon met veel strijd en de ploegen gingen gelijk op. Berghem met de eerste paar kansen maar snel kwam Irene terug met een paar goede kansen van de spitsen Guus, Cas en Sil. Dit ging zo door de eerste 20 minuten. De wedstrijd verschoof met een paar goede kansen voor Berghem en Prinses Irene moest achteruit. Berghem wist zelfs te scoren maar gelukkig voor Nistelrode werd de goal afgekeurd vanwege buitenspel. Met een paar goede counters wist Prinses Irene terug te komen en ging het weer gelijk op. Ze gingen de rust in met een gelijke stand van 0-0.

Met nieuwe tips om het druk zetten op de tegenstander makkelijker te maken kwam Prinses Irene goed uit de rust. Ze herpakten hun goede focus en wisten Berghem goed terug te houden. Helaas voor Prinses Irene kwamen ze wel op een 1-0 achterstand door een ongelukkige goal van Berghem. Er moest iets veranderen en er werd gewisseld. Guus werd gewisseld voor Thijs van den Heuvel. Prinses Irene pakte het goed op en na een paar minuten wisten ze weer gelijk te komen door een goal van Cas op aangeven van Thijs van den Heuvel. Dit was een goede impuls voor het team uit Nistelrode. Ze wisten alleen niet onder de druk uit te komen van Berghem en kwamen weer op een 2-1 achterstand. Er moest meer veranderen en er werd aanvallend gewisseld: Mart kwam erin voor Robin. Zo ging mart op links buiten spelen en werd Sil naar het middenveld gehaald. Ondanks de nieuwe energie van Mart bleef Berghem de bovenliggende partij. Zo werd het zelfs 3-1 voor Berghem. Met een wissel van Dominic eruit en Bram erin hoopten de trainers op meer aanvallend voetbal. Dit pakten goed uit en door een kopgoal van Wiebe wisten ze op 3-2 te komen. Met nog zo’n vijf minuten op de klok hoopte Prinses Irene nog op een gelijkspel. Helaas zat dit er niet meer in en floot de scheids voor het laatste fluitsignaal.

Met de eindstand van 3-2 kan Prinses Irene teleurgesteld terugkijken op een goede wedstrijd. Ze hadden veel tegenwicht geboden en een gelijkspel was terecht geweest. Ook kunnen ze werken aan het voorkomen van ongelukkige tegengoals waarvan ze veel last hadden tegen de jongens van Berghem. Verder denken ze dat ze hier mee verder kunnen en ze kunnen nu weer gaan trainen voor de wedstrijd tegen RKDVC JO19-1.