“Heren 3 weigert, net als de bolide van Bekkers”

Hapse Boys 3 (zon)

RKSV Prinses Irene 3

13 september 2020 10:00

Opstelling RKSV Prinses Irene 3

Vandaag mochten we in alle vroegte opdraven voor de derde bekerwedstrijd, uit bij Hapse Boys 3. De geluksvogels waren deze week Guus van der Lee en Thijs van Doorn. De eerste plek in de poule was al bijna zeker dus heel veel stond er niet meer op het spel, zou je denken. Toch konden we vandaag
de eerste beloning in het loempiaklassement veilig stellen (bij elke 10 punten worden er loempia’s verdiend, gemaakt door de vrouw van Boebel). Drie keer winst in de beker zou 9 punten betekenen, plus een puntje dat werd verdiend doordat Boebel 2 weken op rij zijn tas niet goed wist in te pakken, met vergeten broek en schoenen tot gevolg. Bij vertrek van het sportpark bleek dat de auto van Bekkers er iets minder zin in had dan wij, dus werd er zonder de rode bolide afgereisd naar Haps.

Haps was voor velen een onbekende tegenstander. Eenmaal daar aangekomen bleek dat het een team was met een paar spelers die bijna pensioengerechtigd waren of de vader konden zijn van velen bij ons. Helaas speelden ze erg ver ingezakt en was het tempo nog lager dan onze trainingsopkomst op dinsdagen. Nog vervelender was dat wij hierin meegingen. Na een kwartier kwamen we goed weg nadat een uitstekend vlaggende Pully een goal van Haps terecht liet afkeuren. Een paar minuten later ging het alsnog mis, toen Haps een penalty mocht binnenschieten. Voor rust kwamen we nog terug en zelfs op voorsprong na twee doelpunten van Bart van Dongen.

Na de rust kwamen alle wissels erin, maar werd het spel niet beter. Op het moment dat er in huize Van Eenbergen druk loempia’s werden gedraaid, draaide het totaal niet in Haps bij heren 3. Uiteindelijk kwamen we 4-2 achter, deed Teun van Roosmalen nog wat terug maar werd al snel de 5-3 gemaakt, wat de eindstand was. Gelukkig waren deze week de douches wel warm. Ook de derde helft heeft niet onder het resultaat geleden, spreek ik uit ervaring.

Volgende week staat de eerste competitiewedstrijd op het programma, om 12 uur thuis tegen wederom Blauw Geel, maar nu het 3e.