“Samba Geert waant zich op de Copacabana”

RKSV Prinses Irene 3

UDI'19/CSU 4 (zon)

30 augustus 2020 12:00

Willy van Eert

Opstelling

Vandaag werd er door het 3e voor het eerst in vijf maanden weer eens afgetrapt. De eerste bekerwedstrijd tegen UDI 4, op voorhand een lastige tegenstander. Met een team dat weinig op elkaar ingespeeld was, mede door vier nieuwe jongens vanuit de selectie, een stuk of vijf spelers die we van vorig jaar misten en twee jongens van het tweede die vanwege een schorsing hun kunsten mochten tonen in het 3e. Ook mochten we opdraven in een nieuwe formatie en een aantal positiewijzigingen.

Onder leiding van Willy van Eert was de eerste bekerwedstrijd in het begin een beetje wennen, met UDI dat grotendeels de bal had. Toch kwamen we niet echt in de problemen. Na ongeveer een kwartier spelen werd Tijme Jacobs alleen weggestoken op de keeper, die koelbloedig afrondde. Niet veel later scoorde ‘Samba’ Geert uit de kluts na een voorzet de 2-0 van dichtbij. Er werd verzorgd voetbal op de mat gelegd wat uiteindelijk resulteerde in de 3-0 van Bart van Dongen na een mooie aanval. Even later werd het nog 4-0 door wederom Tijme Jacobs. Kort voor rust was het ook wederom Bart van Dongen die nog de 5-0 binnenschoof na een rush van Zwabber. Dit was eveneens de ruststand. Een ongekende luxe voor de mannen van René van Eenbergen en Mark van Nuland, die niks anders dan tevreden konden zijn.

Wel kreeg dezelfde René van Eenbergen tijdens de rust nog een reprimande van de scheidsrechter, wegens het eten van een banaan langs het veld, als een ware Bokito.

De vier wisselspelers werden ingebracht voor Hein, Martijn, Thomas en Bart, waarna we begonnen aan de tweede helft. Deze helft was het elftal iets minder scherp en stond het al vrij snel 5-1. Dit had later nog verder uit kunnen lopen, maar door goede reddingen van Stijn, waaronder een gestopte penalty, bleef het bij deze ene goal. 20 minuten voor tijd kregen we weer meer de overhand, wat resulteerde in twee prachtige goals. De 6-1 was de tweede voor ‘Samba’ Geert, die als een echte Braziliaanse baltovenaar op het strand van Copacabana met de hak scoorde. De mooiste van de dag kwam echter op naam van Jeroen Bekkers, die na het uitspelen van drie man de bal beheerst over de keeper stiftte: 7-1, duidelijke taal.

Volgende week is de tweede bekerwedstrijd, dan staat de uitwedstrijd tegen Blauw Geel 5 op het programma.