SV DWSH'18 2 (zon) - RKSV Prinses Irene 4

RKSV Prinses Irene 4

6 september 2020 12:00

Onbekend

Op zondag 6 september was het tijd voor de tweede wedstrijd in de beker. Na een afgetekende overwinning tegen Rhode vorige week stond nu de wedstrijd tegen DWSH 2 op het programma.

Op deze voetbalzondag lag de focus bij een aantal spelers ook op de forehand, backhand en volley. Want niet alleen op het voetbalveld wordt er regelmatig gewonnen. Ook bij de buren van Telro wordt er flink gescoord, zodat er met 4 finalisten (van 4 deelnemers) op zondag aangetreden moest worden.

Vanwege nog wat vakantie vierende spitsen en eentje met lichte Corona verschijnselen zaten wel wat dun in de spelers en zeker in de voorhoede.

Met exact 11 man kon er toch begonnen worden tegen het tweede, "eerste" team van de fusieclub van de Willy's en Sint Hubert. Gijs en Stephan kwamen wat later omdat er in hun vervroegde ochtend finale nog een 3e setje (winst) aan de pas moest komen.

De ingenomen 4-4-2 opstelling sorteerde meteen effect. Na 10 seconde in de wedstrijd kon de eerste grote kans genoteerd worden. Helaas miste Luuk met z'n wat mindere linker. Er volgde in de eerste 10 min nog wat kleinere mogelijkheden maar werd er niet gescoord. In de periode daarna verslapte de focus. De linies kwamen te ver uit elkaar te spelen en de vrije man werd of niet meer gevonden of de inspeelpass bleek niet goed; kortom een rommelige fase.

De oplossing werd even niet gevonden en DWSH 2 werd zelfs in het zadel geholpen door een opeenstapeling van inschattingsfoutjes in de laatste linie waardoor het 1-0 werd. Ineens kwamen er ook pijntjes naar boven, Paul H. kreeg last van de lies, Luuk van de kuit. Nog wat meer gerommel achterin en het stond warempel 2-0. De fusieploeg lag boven en trainer van de tegenstander begon nu zelfs vol overgave te coachen.

Een paar minuten voor rust nog een tegenvaller; Shota kwam gehavend met een flinke jaap in z’n wang van het veld na een kopduel.

De finalisten van de HD 6 (Gijs en Stephan) vervingen de finalisten van de HE 4 (Shota)en HD 4 (Jeroen), opstelling werd weer aangepast naar 4-3-3 en de 2e helft kon beginnen.

Met frisse blik startten de AV Hout boys en na luttele minuten lag de aansluitingstreffer erin. Aanvoerder Tim schatte de voorzet op waarde en verzilverde de uitgelezen kans meteen.

Binnen enkele minuten stond was de stand gelijk. Luuk opende de doelpuntenrekening bij Prinses Irene na een afgemeten voorzet van Tom. En een paar keer knipperen met de ogen later werd de 2-3 gemaakt. Zomeraanwinst Maarten verschalkte de kleine keeper van de tegenstander met een prachtige boogbal vanaf een meter of 20. Een flinke knauw voor de tegenstander en hun toch wat stiller wordende coach, maar de wervelwind bleef waaien.

Net als de week ervoor werd een strakke corner van Ruud gepromoveerd tot doelpunt. Deze keer toucheerde Luuk de bal licht met de arm, maar blijkbaar hadden de scheids en de blauw-zwarte ploeg er vrede mee. Binnen het half uur kwam ook doelpunt nummer 5. Gijs plaatste een afgemeten voorzet van Tom in het hoekie.

De allerlaatste speldenprik kwam van de tegenstander. Een steekpass zette een van de middenvelders 1 op 1 tegen Paul die geen redding kon bieden.

Met een 3-5 overwinning werd de wedstrijd afgesloten. Wat lastiger dan nodig, maar toch is de ongeslagen bekerreeks van ruim 2 jaar verlengd met minimaal een week.

Volgende week de laatste poulewedstrijd tegen TOP 2. De multifunctionele speler Tom van Rooij, eigenaar subsponsor VR Trading, zal volgende week de wedstrijd analyseren en u voorzien van een verslag.

De aandachtige lezers en volgers willen we natuurlijk ook de verdere uitslagen op sportief gebied niet onthouden. Het 4e bleek ook hier andermaal succesvol; Jeroen (HD 4) en Shota (HE 4) hebben hun finales winnend afgesloten. Vooral de overwinning van Shota is een hele mooie. Ondanks de snee in z’n wang en de last aan de hamstring toch een klinkende overwinning in 3 sets tegen de sterker geachte tegenstander.