Prinses Irene een helft goed

Oirschot Vooruit (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Groep 1 15

13 september 2020 14:30

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Een voetbalwedstrijd telt 2 helften, dat bleek zondag maar weer eens in de bekerwedstrijd tegen Oirschot Vooruit.  Bij rust stond Prinses Irene met 0-2 voor door doelpunten van Aron van der Rijt en aanvoerder Tim van den Brand in de 20e en 25e minuut. Maar als beter was omgesprongen met de kansen was een flink grotere  voorsprong heel normaal geweest. De 2e helft begon met een geweldige kans voor de ingevallen Gijs van Erp, maar daarna was het vooral Oirschot Vooruit dat de toon zette.  Aanvoerder Joris Swaanen in de 56e en Fons Meeuwis inde 61e minuut brachten de 2-2 eindstand op het scorebord.

Je zou hopen dat je, de laatste wedstrijd voor de start van de competitie, met de gewenste formatie kunt spelen. Maar van  generale  repetitie was geen sprake door blessures. Zo is  Robbert Rovers nog steeds afwezig en is de dicht bij een basisplaats zittende neo senior Sjoerd van den Broek langdurig geblesseerd. Gijs van Erp ontbrak ook bij de aftrap en later in de wedstrijd viel Tim van der Heijden uit met een, zo het laat aanzien, flinke blessure die hem enkele weken aan de kant zal houden. Daardoor maakt Niek Bongers, dit seizoen overgekomen vanuit JO-19, zijn debuut in de basis, Jeroen Ijf (foto voorpagina) was weer terug als centrale verdediger. Prinses Irene begon goed aan de wedstrijd tegen een op de counter loerend Oirschot. Douwe Herckenrath kreeg na een goede pass van Tim van den Brand een vrije schietkans. De bal werd van de lijn getrapt door een verdediger.  Nadat Tom Berendsen een teruggelegde bal van Herckenrath rakelings langs schoot, was het even later wel raak. Guus Reijnders bediende Aron v.d. Rijt die koel binnen schoot.  Twee minuten later werd doelman Pluk getest met een gevaarlijke schuiver die hij knap tot corner verwerkte. In de 25e minuut was het opnieuw raak. Tim van der Heijden vond met een voorzet naamgenoot Van den Brand die de bal knap controleerde en binnen volleerde. Twee minuten later had Oirschot de kans op een doelpunt, nadat Pluk een rebound moest toestaan op een inzet van dichtbij, maar het schot ging over. Daarna bleef Prinses Irene de bovenliggende partij, een schuiver  van Tom Berndsen ging net langs en Tim van der Heijden zag een kopbal op de lijn  gekeerd worden.

In de 2e helft kwam Gijs van Erp voor Douwe Herckenrath. Guus Reijnders zette hem meteen vrij voor doelman Stockman, maar hij schoof de bal langs. Daarna was het gedaan met het overwicht van de oranje equipe, ook omdat Oirschot Vooruit veel meer druk naar voren zette dan voor rust. Een lob van Sebregts ging langs, maar even later legde Swaanen de 1-2 binnen, nadat hij met een schijnbeweging Bongers in de luren legde. Vijf minuten later stond het zelfs 2-2, toen Meeuwis wel heel erg vrij stond, maar ook knap binnen schoot. Het leek er soms op dat de pijp bij een aantal spelers leeg was, waar de warmte op het veld ook aan meehielp natuurlijk. Guus Reijnders werd nog een keer geheel onterecht terug gevlagd en ook gefloten toen hij alleen op doelman Stockman afging. Oirschot kreeg in blessuretijd nog een schietkans,  Pluk tikte de bal uit de hoek. Uiteindelijk bleef het bij een gelijkspel, wat gezien de 2 verschillende helften te billijken was, al had Prinses Irene voor rust de wedstrijd al definitief in haar voordeel kunnen beslissen.

2020-2021_Oirschot_Vooruit_-_Pr_Irene_05_custom.jpg

Tim v.d. Heijden