Nemelaer (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Nemelaer (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

... (intikker)
... (e.d.)

30 augustus 2020 14:30

T.J. (Tim) Visser

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

In de eerste bekerwedstrijd van het seizoen verloor een machteloos Prinses Irene met maar liefst 7-1 bij 1e klasser Nemelaer. Nou is dat niet de eerste de bete ploeg, kun je constateren, want met nam de frontlinie, maar ook het middenveld bestaat uit spelers die makkelijk op hoofdklasse niveau mee zouden kunnen. Pas bij een 7-0 stand wist Jerin van de Rakt in de slotfase de eer te redden.

Zonder de geschorste middenvelders Gijs van Erp en de afwezige Tim van der Heijden begon Prinses Irene aan de wedstrijd. Na 5 minuten stond het al 1-0 via de teruggekeerde Kevin van Kempen, die de al zo veel klasse bevattende voorhoede van de Haarense ploeg nog is komen versterken. Tim van den Brand had even later de 1-1 op zijn voet nadat hij goed werd vrijgespeeld door Guus Reijnders (foto voorpagina), maar hij tikte de bal te ver  voor zich uit waardoor de doelman in kon grijpen. Daarna was het eigenlijk gedaan met de Nistelrodenaren. Nemelaer was op alle fronten beter en je kon zien dat ze ook al wat verder zijn wat betreft wedstrijdritme. Prinses Irene miste scherpte in de duels en gaf te veel ruimte weg vooral op het middenveld, wat mede kwam door het makkelijk combineren van de tegenstander. Na 20 minuten was het opnieuw Van Kempen die toesloeg en de 2-0 liet noteren. Aron van de Rijt was nog dichtbij een treffer maar hij kopte uit een corner voorlangs.

De 2e helft was amper 5 minuten bezig toen het ineens 5-0 stond. Goede aanvallen , maar ook veel  te slap verdedigen zorgden er voor dat onder andere  de gevaarlijke aanvallers Van Baast en Vughts konden scoren. Daarna geloofde Nemelaer het wel en kabbelde de wedstrijd voort, waarbij Prinses Irene wel kansen had kunnen creëren als het wat zorgvuldiger was geweest in de passing. Nu  lukte het maar niet om de voorwaartsen van bruikbare passes te voorzien. De enige die zich nog enigszins aan de misère onttrok was de Jongste op het veld, de 17 jarige Guus Reijnders. In de laatste 10 minuten werd er nog 3 keer gescoord, waarvan eentje door Prinses Irene. Linksback Jerin van de Rakt was de maker van wat je eigenlijk geen eretreffer mag noemen.

Duidelijk werd dat er nog behoorlijk wat werk aan de winkel  is. Dat geldt niet alleen voor de achterhoede, maar in alle linies ontbreekt nog de scherpte. De komende 2 bekerwedstrijden, zaterdag tegen Altena en de week daarop tegen Oirschot  Vooruit  lijken hard nodig om dat te bereiken voordat de eerste competitiewedstrijd er aan komt. Gelukkig zullen de tegenstanders in de 2e klasse niet van het bijzonder hoge niveau van Nemelaer zijn. Die ploeg zou, mits ze redelijk compleet blijven, wel eens een gooi kunnen doen naar het kampioenschap in de 1e klasse.

2020-2021_Nemelaer_-_Pr_Irene_03_custom.jpg

Aron v.d. Rijt