Prinses Irene vergeet te winnen

SVSSS 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Stefan Dekkers (schot)
Dennis v. Schijndel (intikker)

2e klasse H

8 december 2019 14:00

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene speelde in Udenhout tegen promovendus SVSSS een voortreffelijke wedstrijd, maar wist niet verder te komen dan een 2-2 gelijkspel. De mannen van Van Tilburg Mode & Sport kwamen na 5 minuten al op een 0-1 voorsprong via Tim v.d. Brand. In de 19e minuut stond het echter al weer 2-1 voor SVSSS, door Dennis van Schijndel en Stefan Dekkers. Een, zeker in de 2e helft, oppermachtig Prinses Irene wist in de 2e helft alleen nog te scoren via Wibe van Rooij. De mooiste kansen gingen verloren , maar ook doelman Bjorn Boer verrichte een paar wereldreddingen, waardoor Prinses Irene te weinig kreeg.

Belachelijk

Op de grote tribune van SVSSS, was voldoende plaats voor een groepje geblesseerden aan Nistelrodese kant. Aron v.d. Rijt stond wel weer in het veld, Rody van Schijndel nam nu zijn plaats op de tribune in. Thijs van Doorn stond centraal in de defensie en speelde zo goed dat het leek alsof hij dat al jaren doet. Zo ongeveer vanaf de aftrap was er al het eerste gevaar, toen doelman Boer zijn enige fout van de middag maakte, maar hij wist zich nog net te hertstellen. In de 5e minuut was het wel raak. Wibe van Rooij bediende Tim van den Brand die de bal binnen tikte. De voortreffelijk jonge  scheidsrechter Karavla negeerde het vlagsignaal van de grensrechter, omdat hij zelf zo ongeveer op een lijn stond. Deze grensrechter maakte zich in het vervolg van de wedstrijd echt belachelijk door, wanneer er maar enig gevaar dreigde, het dundoek in de lucht te steken. Na een waarschuwing van de leidsman in de 2e helft, werd dat wat minder. In de 11e minuut leek Tim  van den Brand op weg naar de 0-2, maar alleen voor doelman Boer schoot hij langs. Zo ongeveer in de tegenaanval stond het gelijk. Dennis van Schijndel haalde prachtig uit en liet doelman Bas van de Rakt kansloos. Goed 5 minuten later kwam SVSSS op voorsprong , een voorzet werd met het hoofd verlengd en belandde op de lat. De terugkaatsende bal werd door aanvoerder Stefan Dekkers binnen getikt. Vanaf dat moment heerste Prinses Irene. Een paar gevaarlijke corners werd tot tweemaal toe van de lijn gekopt en op slag van rust pakte Boer nog een vrije trap van Van Rooij.

Doelman kansloos
Prinses Irene begon bijzonder goed aan de 2e helft en was voetballend de bovenliggende partij. Van Rooij werd nog van een doelpunt afgehouden, omdat de vendelzwaaier van SVSSS, weer eens geheel ten onrechte de vlag omhoog stak. De in Bas Nijhuis stijl fluitende Karavla stond deze keer te ver weg om dat te kunnen negeren. Even later was het wel raak. De weer bijzonder sterk spelende Robbert Rovers liet een prachtig pass los en vond Van Rooij in de diepte. Hij omspeelde Boer, die hem met een overtreding ten val bracht. Van Rooij liet de doelman vanaf elf meter kansloos. Prinses Irene speelde misschien wel de beste helft van het seizoen. Maar de mooiste kansen voor Van Rooij, Van den Brand, Van Erp en Van de Rijt werden of gemist, of vonden plaaggeest Boer op hun pad. Van de Rijt was nog het dichtste bij een doelpunt. Hij schoot in de 86e minuut op de paal. Bijna was de wedstrijd nog helemaal op zijn kop gezet, maar doelman Van de Rakt redde twee keer prachtig op inzetten van dichtbij. Prinses Irene verdiende meer, maar het zat deze middag ook niet echt mee. Met een beetje meer geluk hadden ze de Udenhouters een grote nederlaag kunnen bezorgen.

Stef Heerkens

Jerin v.d. Rakt