Degradatie uit hoofdklasse een feit voor Prinses Irene vr1

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Bekkerveld VR1 (zon)

... (intikker)
... (schot)
... (schot)
... (intikker)

hoofdklasse/1e klasse HB-1CD

10 juni 2019 12:00

S. Claassen

Opstelling

Na een 1-4  verlies tegen Bekkerveld vr1 in de halve finale van de nacompetitie is het doek toch gevallen voor de Strijbosch Girls. In een wedstrijd waar Prinses Irene optisch de betere ploeg was ging de limburgse ploeg er met de winst vandoor.

In de eerste helft liep het eigenlijk  wel naar wens voor Prinses Irene. Bekkerwveld speelde met 2 spitsen en met de andere acht veldspeelsters achter de bal. Toch slaagde ze er in de 4de minuut in om de openingstreffer te maken 0-1.

Hierna stapelde Prinses Irene kans op kans op met als hogepunt in de 12de minuut een prima aanval die helaas niet afgemaakt kon worden door Van Os.
in de 35ste minut was het dan wel eindelijk raak een goede voorzet van de opkomede back Fokkinga werd koppend verzilververd door van Os 1-1. Op zich leek er geen vuiltje aan de lucht voor Prinses Irene. Prinses Irene speelde goed en geconcentreerd en leek de wedstrijd naar zich toe trekken. Maar in de 43ste minuut kwam er een afvallende bal voor de voeten van een speelster van Bekkerveld die besloot te schieten. Waar iedereen van Prinses Irene leek te denken dat de bal langs de goal zou gaan was het toch raak in het uiterste hoekje, onhoudbaar voor de ver strekkende doelvrouw vd Ven, 1-2. Altijd een rotmoment om er een tegen te krijgen zo vlak voor rust.

De tweede helft was beduidend minder, het gevoel was nog steeds dat Prinses Irene het tij nog kon keren maar de klap kwam in de 51ste minuut waar Bekkerveld een vrije trap mocht nemen en de bal pardoes in de goal belande. Nu merkte je dat bij Prinses Irene het geloof langzaam verdween. Ze probeerde nog van alles maar de bal ging er maar niet in, ook dankzij een uitstekende keepster van Bekkerveld. In de 90ste maakte Bekkerveld dan ook nog de 1-4.

Dus nu het seizoen officieel afgelopen voor de vrouwen van Prinses Irene. Het is zoals het is en nu maar eerst lekker genieten van de zomer en dan weer de focus op het voetbal in de eerste klasse.

Hierbij wil Prinses Irene vrouwen 1 al hun fans bedanken voor hun steun afgelopen seizoen, helaas is het gewenste resultaat niet gehaald.