Weer net niet voor de korfbalsters

18 maart 2019 11:30

Het was weer een wedstrijd vol spanning tussen Be Quick en Prinses Irene. Be Quick startte sterk waar Prinses Irene niet direct een antwoord op kon geven. Maar met een ruststand van 6-4, was de wedstrijd nog niet gespeeld en waren de Nulandse dames nog niet zeker van hun plaats bij de top 4. Het begin van de tweede helft was weer voor Be Quick waarna Prinses Irene snel het gat kon verkleinen en zelfs terug kon komen tot een gelijke stand van 11-11. Met nog ongeveer 5 minuten op de klok hadden de dames van Be Quick nog een kleine voorsprong gepakt waarop Prinses Irene helaas geen antwoord meer op kon geven. De Wedstrijd werd afgefloten met 12-11 waardoor Be Quick zich heeft geplaats voor de Play-Off wedstrijden.

Het vele publiek van Be Quick dat was afgereisd naar Geffen om deze belangrijke wedstrijd te kunnen zien, zaten er allemaal klaar voor op het moment dat scheidsrechter M. van Zoggel-Foolen de wedstrijd in floot. Het was dan ook aan Be Quick de score te openen waardoor het binnen 10 minuten 3-0 stond. Pas daarna kon Prinses Irene iets terugdoen met een korte kans van Lotte Wilbers. Be Quick wist vrij snel daarna zelf ook weer het gele mandje te vinden waardoor er een gat van 3 punten bleef. Na een periode van goede aanvallen beloonde Prinses Irene zichzelf met twee doelpunten, gemaakt door Laura vd Ven en Gaby v Santvoort. Helaas wist Be Quick ook twee afstandsschoten erin te gooien, maar het lukte ze niet om echt weg te lopen van Prinses Irene. Laura vd Ven kon in de laatste fase van de eerste helft nog iets terugdoen met een ver afstandsschot waardoor er werd gerust met 6-4.

Be Quick had vast een stevig woordje gekregen in de kleedkamer en gingen voortvarend van start in de tweede helft door direct twee afstandsschoten erin te gooien. Annelies Thijssen had hier namens Prinses Irene een antwoord op door de 8-5 binnen te schieten. Na ongeveer 10 minuten begon Arno Theunisse tactische wissels toe te passen om te proberen iets te forceren. Dit wierp meteen zijn vruchten af. Want Prinses Irene schoot er gelijk drie achter elkaar binnen door Evy vd Akker, Lotte Wilbers en Linda v Tilburg. Ondanks wat tegengas van Be Quick, ging Prinses Irene door met scoren. Door weer drie keer achter elkaar de korf te vinden stond het 11-11. Deze doelpunten werden gemaakt door de topscorers Lotte Wilbers en Laura vd Ven. Met nog enkele minuten te gaan, kon Be Quick de voorsprong pakken. De meiden van Prinses Irene probeerde nog van alles om er een gelijke stand uit te halen, maar helaas lukte dit net niet. Met de einduitslag van 12-11 wist Be Quick zich te plaatsen voor de Play-Off wedstrijden en zullen ze gaan strijden voor het zaalkampioenschap.

Opstelling en scores:
Evy vd Akker (1x), Gaby v Santvoort (1x), Lizan Kerkhof, Lotte Wilbers (3x), Linda v Tilburg (1x), Carolien v Santvoort, Laura vd Ven (4x), Annelies Thijssen (1x)

Reserves:
Nora Schouten

Wij zullen ons nu gaan opmaken voor de promotie-degradatiewedstrijden die gespeeld gaan worden op woensdag 3 april (uit) en zondag 7 april om 13.15 uur thuis in de Overbeek.

Prinses Irene 2 heeft deze zondag ook net verloren van Be Quick met 16-15. Lees het verslag hier.

Eindstand topklasse

1. De Korfrakkers          25 pt