Weer geen punten voor Prinses Irene.

17 februari 2019 20:15

Vandaag stond de belangrijke wedstrijd tegen DDW op het programma. Voor Prinses Irene om direct lijfsbehoud af te dwingen en voor DDW om aan te sluiten bij de top 4. Na een ruststand van 9-7 in het voordeel van DDW, wordt de wedstrijd verloren met 22-14.

Direct van start

De start was anders dan in de vorige wedstrijd en DDW begon scherp en opende de score via een mooi schot. Laura vd Ven kan daar een mooi uitgespeelde aanval afronden waardoor we meteen de aansluiting houden. Daarna is het DDW die het initiatief neemt. Met 3 raken schoten moeten de Prinses Irene al meteen vol aan de bak om de aansluiting weer te vinden. Dit doen ze door scores middels een kleine kans van Laura vd Ven en 2 raken schoten van Gaby v Santvoort (4-4). Dan is er een moment dat om de beurt word gescoord. Tot weer DDW een gat kan slaan van 3 doelpunten. Gaby v Santvoort kan vlak voor rust nog iets terug doen door een korte kans af te ronden. (9-7)

Het gat word definitief geslagen

Na rust is het weer DDW dat er 3 achter elkaar in gooit en het gat nog groter maakt. Marina v Venrooij doet nog iets terug en scoort via een vrije worp. Daarna zijn de meiden van Prinses Irene verslagen. DDW scoort er 7 achter elkaar en laten zien dat ze vandaag de betere ploeg zijn. Dan stopt de trein even voor DDW en scoort Gaby v Santvoort voor de prinses irene meiden via een korte kans. Dan is het toch weer DDW die nog even wat verder uitbouwt. De wedstrijd lijkt gespeeld, maar de Prinses Irene meiden vechten nog terug en maken 5 mooie doelpunten na elkaar. Deze doelpunten zijn gemaakt door, Gaby v Santvoort, Marina v Venrooij, Lotte Wilbers, laura vd Ven en Carolien v Santvoort. Zo zie je maar dat Prinses Irene over veel goede schutters bezit. Alleen deze zondag zat het niet mee voor hen. DDW doet nog iets terug door een kleine kans te scoren en dan fluit scheidsrecht M. van Zoggel-Foolen de wedstrijd af en word er verloren met 22-14.

Voor Prinses Irene is nu duidelijk dat ze minimaal 2 weken langer blijven in de zaalcompetitie. De meiden moeten ervoor zorgen dat ze de 7de plek niet afgeven en dan de promotie/degradatie wedstrijden gaan spelen. Hierin moeten ze laten zien dat ze thuis horen in de topklasse!

Opstelling en scores:

Marina v Venrooij 2, Gaby v Santvoort 5, Evy vd Akker 1, Carolien v Santvoort 1, Laura vd Ven 4, Linda v Tilburg, Lotte Wilbers 1, Annelies Thijssen.

Wissels:

Lizan Kerkhof, Robin vd Boom, Esther v Venrooij.

korfbal 1 Prinses Irene seizoen 2018-2019