Korfbalsters zonder punten

27 januari 2019 23:00

Prinses Irene mocht het vandaag weer opnemen tegen de Korfrakkers uit Erp. Afgelopen dinsdag speelden zij ook al tegen elkaar om de gestaakte wedstrijd in te halen. Deze wedstrijd werd verloren door Prinses Irene, maar vandaag waren er weer nieuwe kansen. Aan inzet ontbrak het vandaag dan ook zeker niet, maar Prinses Irene wist dit niet om te zetten in doelpunten. De Korfrakkers daarentegen scoorden met fases vrij gemakkelijk van afstand en konden verder uitlopen. Na een ruststand van 3-7 verloor Prinses Irene uiteindelijk met 11-18

Verdedigend goed gestart
Prinses Irene startte vandaag met een andere opstelling door de afwezigheid van Laura van de Ven. Lina van Dijk mocht daarom voor de eerste keer starten in de basisopstelling van de korfbalsters. Zowel verdedigend als aanvallend heeft ze dit heel goed gedaan. Verdedigend hadden beide ploegen het in de beginfase goed onder controle. De korfrakkers wisten dan ook pas in de 9e minuut de score te openen. Annelies Thijssen wist kort daarna via een doorloopbal de 1-1 op het scorebord te zetten. De Korfrakkers deden vanuit afstand weer wat terug, maar ook Linda van Tilburg scoorde. Vanaf dit moment vielen er gaten in de verdediging van Prinses Irene. Daarnaast lukte het de aanval niet om een goede aanvalsopbouw neer te zetten. De Korfrakkers maakten hier dankbaar gebruik van en scoorde vier keer op rij (2-6). Annelies Thijsen kon deze doelpuntenreeks doorbreken door vanaf een korte afstand te scoren. Het laatste doelpunt voor de rust werd door de Korfrakkers gemaakt, waardoor er werd gerust met een stand van 3-7.
Veel schoten van afstand
In de rust werd besproken dat de kleine fouten in de verdediging eruit moesten. Ook aanvallend moest er gescoord worden om nog kans te maken. De Korfrakkers kwamen net wat feller het kleedlokaal uit en scoorden drie keer op rij. Linda van Tilburg en Carolien van Santvoort scoorde vervolgens beide van afstand namens Prinses Irene. Met een stand van 5-10 konden de Korfrakkers vanaf afstand weer wat terug doen. Esther van Venrooij stond net in het veld en liet al direct zien wat haar specialiteit is. Vanuit een korte kans scoorde zij de 6-11. Even later was het weer aan de Korfrakkers om vanaf afstand te scoren. Vanaf dit moment leek Prinses Irene het verdedigend beter onder controle te hebben. Ook aanvallend was er een beter spelbeeld te zien. Evy van den Akker wist vanaf de strafworpstip twee keer te scoren, waardoor het 8-12 werd. Lisan Kerkhof werd verdedigend gebracht en maakte hiermee haar debuut in het eerste. De verdediging stond op dit moment als een huis. Aanvallend wist Prinses Irene door te zetten met twee afstandsschoten van Lina van Dijk en Evy van den Akker. Met nog vijf minuten op de klok en een stand van 10-12 was het zaak om verder aan te haken. Maar Prinses Irene verzaakte hierin en de Korfrakkers konden nog zes keer scoren. Lotte Wilbers kon hier enkel één afstandschot tegenover zetten namens Prinses Irene. De wedstrijd werd verloren met 11-18.
Opstelling: Evy van den Akker 3x, Linda van Tilburg 2x, Annelies Thijssen 2x, Carolien van Santvoort 1x, Lotte Wilbers 1x, Lina van Dijk 1x, Marina van Venrooij en Gaby van Santvoort
Wissels: Esther van Venrooij 1x, Lizan Kerkhof

2018-2019 korfbal 1 korfbal 1 Prinses Irene