Joop van der Heijden gekozen tot Lid van Verdienste 2018

14 april 2018 12:00

Webredactie

Vrijdag de dertiende, dat betekent niet veel goeds zou je zeggen! Toch hield de onheilspellende datum weinig mensen binnen de deur, want het was een gezellige drukte op de feestavond voor vrijwilligers, sponsoren en Vrienden van Prinses Irene. Traditiegetrouw wordt dan ook het Lid van Verdienste bekend gemaakt. Ook deze keer had voorzitter René van de Ven een aantal hints voorbereid, waarbij men al snel wist: dit moet Joop van der Heijden zijn.

De aanwezigen waren het overduidelijk eens met de keuze van Joop van der Heijden als Lid van Verdienste. Joop heeft veel betekend voor de voetbalclub, als speler maar toch ook al weer 20 jaar (!) als kaderlid. Steeds is daarin gebleken dat hij een betrouwbare, loyale clubman is. Dat is op zich niet raar, gezien het feit dat hij uit een echt Oranje-nest komt. Zo was bijvoorbeeld vader Piet van der Heijden onder andere jarenlang bestuurslid, waarvoor hij dan ook in 1999 tot erelid werd gemaakt en in 2011 een Koninklijke onderscheiding ontving.

Joop werd eerder al gewaardeerd voor zijn voetballende kwaliteiten, waaronder zijn uitverkiezing in het elftal ‘De Allerbesten in 75 jaar’. Ook was de man die tot 416 duels in het eerste kwam (en daarmee recordhouder is bij Prinses Irene) de allereerste gekozen Sportman van het Jaar (2001) binnen onze voetbalclub.
De commissie die dit jaar het Lid van Verdienste mocht kiezen vond het echter ook tijd om stil te staan bij al zijn overige verdienste voor de club. Zo is Joop al zeven jaar jeugdleider geweest, is hij nu voor het dertiende jaar (!) wedstrijdsecretaris bij de senioren en alweer acht jaar leider bij Heren 1. Hij heeft als vrijwilliger dus vele uren in Prinses Irene gestoken, die lang niet altijd even zichtbaar waren voor alle leden. Zijn speech was dan ook typerend voor de man: “Ik ben veelal de man achter de schermen geweest, en dat wil ik graag zo houden.”

Joop werd uitgebreid gefeliciteerd door de aanwezigen, waaronder vader Piet, broer Paul, zoon Jordy en jongste dochter Inge. Daarna zette DJ Barend (Luuk van der Heijden van Heren 5) de muziek weer in en zorgde gelegenheidsbarpersoneel Kim van Tilburg, Ruud van Dijk ( en Giorgio Groenendaal dat de keeltjes goed gesmeerd bleven. Het bleef nog lang onrustig in de kantine!

April - Joop van der Heijden LvV2018 - Voorzitter René neemt het woord
April - Joop van der Heijden LvV2018 - Joop van der Heijden dankt de aanwezigen
April - Joop van der Heijden LvV2018 - Felicitaties voor Joop
April - Joop van der Heijden LvV2018 - Felicitaties voor Joop 2