Jeroen, het genie: “Ik heb het altijd echt fantastisch naar mijn zin gehad”

28 maart 2018 21:00

Webredactie

Zondag 25 maart was het eindelijk zover: Jeroen Bekkers, 30 jaar, werd gehuldigd voor de 250 wedstrijden die hij gespeeld heeft in Heren 1. Dat zijn er ondertussen al wat meer geworden, want zijn ‘echte’ 250e wedstrijd is al even geleden gespeeld, op 28 januari 2018. Na de overwinning op Erp werd het publiek gevraagd plaats te nemen op de tribune en nam René van de Ven het woord.

De overwinning op Erp mag een kroon zijn geweest op de huldiging. Jeroen heeft wat geduld moeten hebben, want zijn huldiging werd een aantal keer uitgesteld. Nadat hij eerder die middag door een erehaag het veld mocht betreden (foto), werd hij omstreeks half 5 in het zonnetje gezet. Samen met zijn vriendin Robin mocht hij een mooie bos bloemen en een ingelijst RKSV Prinses Irene-shirt in ontvangst nemen, maar niet voordat René uitgebreid stil stond bij wat Jeroen allemaal heeft bereikt en betekent binnen de club en het team.

Maart - Huldiging Jeroen Bekkers - Jeroen, het genie - foto 1

In 2008 maakte Jeroen de overstap van de junioren naar de senioren en sinds die tijd is hij een vaste waarde gebleken in Heren 1. Daar komt onder andere veel talent bij kijken met een vrijwel feilloze intuïtie. “Jouw passeeracties zijn soms zo complex dat niemand hier rekening mee houdt, je de tegenstander verbaasd achterlaat maar waar je de supporters een groot plezier mee doet,” zegt de voorzitter daarover. “Naast de individuele acties, beschik jij als vleugelspits ook over veel scorend vermogen. Opvallend hierbij is dat jij, ondanks dat je niet de grootste bent, ook koppend veel weet te scoren omdat jij over een perfecte timing beschikt.” Het is dan ook niet vreemd dat Jeroen onderdeel uitmaakt van de selectie van De allerbesten in 75 jaar en hij in 2012 uitgeroepen werd tot Sportman van het Jaar 2012.

Jeroen heeft in de afgelopen jaren mooie periodes mee mogen maken, zoals onder ander het kampioenschap in 2008 en de promotie naar de tweede klasse in 2013. Hier kwam echter niet alleen talent bij kijken, maar ook doorzettingsvermogen. De vleugelspits heeft namelijk getobt met blessures. Rene van de Ven: “Altijd bleef je positief, je bent ook vele keren voor een behandeling naar Rotterdam geweest en was steeds maar weer bereid om die extra inspanning te leveren om weer jouw plek in het eerste elftal op te eisen.” Zelfs tijdens zijn studie in Enschede bleef hij Prinses Irene trouw, ook al werd hij door diverse andere clubs benaderd om daar te gaan voetballen.

Jeroen zelf deed ook een woordje. Kenmerkend voor Jeroen is dat hij hierbij uitgebreid stil stond bij alle vrijwilligers die er op de club rondlopen en zich inzetten voor (o.a.) Heren 1, waarbij hij aangeeft dat hij altijd met een prachtige club mensen op een mooi niveau heeft kunnen voetballen. Jeroen is een speler die oprecht oog heeft voor de mensen om hem heen: “Ik denk dat de club trots mag zijn over hoe het hier de afgelopen 12 jaar gegroeid is. Als je kijkt wat er vandaag de dag voor mooie accommodatie staat, dankzij alle vrijwilligers, en alle supporters die komen kijken – ook als we op een donderdagavond met -5 moeten voetballen en zelfs bij alle uitwedstrijden staan er supporters langs de lijn. Voor ons is dat vanzelfsprekend, maar er zijn denk ik genoeg verengingen in de buurt die daar jaloers op zijn en ik denk dat we dat met z’n allen moeten koesteren.”

Maart - Huldiging Jeroen Bekkers - Jeroen, het genie - foto 2

René vat het gevoel van de supporters nog het best samen: “Jeroen, het is voor ons een voorrecht om zo’n speler in het team te hebben en dank je namens alle supporters heel hartelijk voor de onvergeeflijke momenten die je ons hebt bezorgd.” Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal en op naar nog vele mooie voetbaljaren!

Maart - Huldiging Jeroen Bekkers - Jeroen, het genie - foto 3
Maart - Huldiging Jeroen Bekkers - Jeroen, het genie - foto 4