Stef van Venrooij sportman 2016

8 januari 2017 10:00

De doelman van het 1e elftal, Stef van Venrooij (28), is tijdens de nieuwjaarsreceptie van onze vereniging uitgeroepen tot sportman van het jaar 2016. Hij ontving uit handen van de familie Ikanubun de Amandus Ikanubun Award. Van Venrooij is daarmee de opvolger van korfbalster Laura v.d. Ven die vorig jaar sportvrouw werd

Nadat Stef eerder op de avond was gekozen tot voetballer van het jaar, ging hij de competitie aan met de korfbalster van het jaar, Marina van Venrooij en de voetbalster van het jaar, dat waren er dit jaar 2 want Meggy Wijnen en Malissa Scheepers kregen evenveel stemmen.

Van Venrooij heeft een opmerkelijke carrière. Ruim 3 jaar geleden was hij nog keeper van het 5e elftal. Door blessures kreeg hij een kans in het 1e elftal. Niet gehinderd door onregelmatige werktijden, kan hij zich sindsdien volledig op het keepen richten. Afgelopen seizoen pakte hij vaak punten in belangrijke wedstrijden voor het 1e elftal, waardoor dit mede een mooie 2e plaats in de competitie behaalde. Dit seizoen is hij opnieuw de onomstreden doelman van het vlaggenschip van onze vereniging.
Voetbalster van het jaar Malissa Scheeepers, korfbalster van het jaar Marina van Venrooij en voetballer van het jaar Stef van Venrooij (vlnr). Meggy Wijnen die ex aequo eindigde met Malissa ontbreekt op de foto.

Stef van Venrooij ontving de Amandus Ikanubun Award uit handen van diens broer Tawer