PRINSES IRENE 2 GEPROMOVEERD!

6 juni 2023 9:45

Vandaag stond een belangrijke, maar lastige wedstrijd op de planning voor de meiden van Prinses Irene 2. Prinses Irene 2 kon vandaag in de laatste wedstrijd promoveren naar de Reserve Topklasse. Het hoogst haalbare niveau voor 2e teams binnen het korfbal. Dit kon alleen als een van hun directe concurrenten op deze laatste speeldag van de competitie de punten zou laten liggen. Kort voor de wedstrijd werd bekend dat een van de concurrenten, Altior, had verloren en dat er dus nog hoop was voor de meiden van Prinses Irene 2. Zo gingen de meiden vol goede moed en hoop de wedstrijd in.

Om 13:30 u klonk het startsignaal van J. van Houwelingen. De twee teams waren erg gewaagd aan elkaar en dit bleef gedurende de hele wedstrijd zo.  Na zes minuten kwam het eerste doelpunt. Dit was helaas niet aan de kant van Prinses Irene 2. Al snel wist Prinses Irene hierop te reageren met een mooi schot van Debra Ruijs. Gedurende de eerste helft bleef de stand erg gelijk op gaan en gingen de ploegen de rust in met een stand van 5-4.

Na een goede peptalk in de rust van coaches Lizelle van Zutphen en Edwin Bouman gingen de meiden de tweede helft in.

Rosolo wist snel in de tweede helft de gelijkmaker te scoren. Ook hierop reageerde Prinses Irene snel en trok door een mooie korte kans van Nora Schouten het voordeel weer naar de kant van Prinses Irene. Hierna liet Prinses Irene 2 het even liggen en wist Rosolo 3 maar liefst drie keer achter elkaar te scoren en werd de stand 6-8. Met nog 18 minuten op de klok moest Prinses Irene 2 nog flink knokken voor de punten en dus ook voor de promotie.

Beide ploegen bleven gelijk opgaan en tot in de laatste minuten was dit in het voordeel van Rosolo 3. In de laatste vier minuten kreeg Prinses Irene 2 nog een vrije worp. Dit was de kans om de aansluiter te maken. Onder deze spanning wist Jasmijn van der Pas de vrije worp toch mooi en rustig binnen te schieten. Hierdoor werd de stand in de laatste 4 minuten 11-11. Nog één taak in deze laatste minten voor Prinses Irene 2: minimaal 1 doelpunt maken. In de laatste minuut wist Evi van den Broek nog het laatste doelpunt te scoren en klonk daar het eindsignaal. De wedstrijd werd afgefloten met een eindstand 12-11 in het voordeel van Prinses Irene 2.

Met deze winst op zak en de uitslagen van de directe concurrenten is Prinses Irene 2 gepromoveerd naar de Reserve Topklasse. Na een heel lastig seizoen voor deze meiden is dit een hele knappe prestatie. Nu gaan de meiden de zomerstop in en beginnen zij in augustus met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen.

Opstelling en scores:

Debra Ruijs (2), Jasmijn van der Pas (3), Jill van Niftrik, Anouk van Grunsven, Nora Schouten (3), Guusje van den Brand (1), Evi van den Broek (3), Noëlle Waals

Wissels:

Mae Gevers, Merel van Roosmalen, Linda van Tilburg