Korfbalsters ontmoeten Oost-Arnhem

1 juni 2023 12:15

Selectie korfbal

Op dinsdag 22 mei om 18:00 uur stond de bus klaar om de speelsters van onze selectie, samen met een mooi aantal supporters, naar Oost-Arnhem te brengen.
Onze trainer Edwin Bouman had geregeld dat de dames mee mochten trainen en spelen met de selectie van Oost-Arnhem. We werden allemaal hartelijk welkom geheten door de voorzitter van Oost-Arnhem. Terwijl de speelsters zich om gingen kleden, kregen de supporters een lekker bakje koffie of thee aangeboden.

Om half 8 startte de warming-up, geleid door onze eigen trainer Edwin. Mooi gemengd, zoveel mogelijk een dame van Oost-Arnhem, een heer van Oost-Arnhem en een dame van Prinses Irene samen op een korf. Even aftasten van elkaar en een mooie kennismaking met elkaar.

Daarna werd er een wedstrijd gespeeld tussen de dames van Oost-Arnhem en de dames van Prinses Irene. De eerste helft mocht ons 1e team optreden en de tweede helft ons 2e team. We kregen wel in de gaten dat de dames van Oost-Arnhem, net zoals onze eigen dames, het best spannend vonden. Door Oost-Arnhem moesten er nu veel meer dames in de gaten gehouden worden dan tijdens hun eigen wedstrijden en ze vonden ons snel. Ze waren ook niet helemaal bekend met het dameskorfbal en het spelletje is toch echt wel wat anders. Onze dames daarentegen zagen Oost-Arnhem wel heel snel schieten en strakke passes geven. Het werd een leuke wedstrijd en de beide teams waren behoorlijk aan elkaar gewaagd.

Daarna was het tijd voor een wedstrijd gemengd korfbal. Ojee, nu met mannen in het veld en die zijn echt lang. Dat was voor onze dames natuurlijk heel erg wennen. Nadat ze de regels van het gemengd korfbal kort uitgelegd hadden gekregen, werden er teams gevormd van 4 dames van Prinses Irene met 4 heren. Ook hier speelden de eerste helft de dames van 1 en de tweede helft de dames van 2. Het tempo van de wedstrijd lag echt wel een stukje hoger dan we zelf gewend waren. Maar ze werden er meteen in meegezogen. De heren waren zeer behulpzaam in het sturen van onze dames en dat werd erg gewaardeerd. De gezichten van de dames waren erg geconcentreerd, maar straalden ook echt wel plezier uit.

Na afloop nog even een kort bedankje voor de organisatoren en een bevestiging dat iedereen het een leuke ervaring heeft gevonden. We hebben er zeker wat van geleerd. Een mooie impuls om daar verder mee aan de slag te gaan. Ons bestuur heeft ook aangegeven dat we er voor open staan om het nog eens te herhalen en Oost-Arnhem dan bij ons uit te nodigen, dus wie weet komt er nog een vervolg aan.

Met een volle bus naar Arnhem

Tegen de dames

Met de heren