Winst voor korfbalsters

22 januari 2023 17:00

Zondag 22 januari pakten de korfbalsters hun eerste winst tegen de Stormvogels uit Luijksgestel. De meiden uit Nistelrode lieten meteen zien dat ze op een ding uit waren en dat was 2 punten. Ze schoten uit de startblokken en kwamen snel op voorsprong. Daarna was er een periode met weinig doelpunten voor Prinses Irene. Stormvogels kwam terug, maar Prinses Irene bleef hun mannetje staan waardoor er met 8-6 gerust werd. De tweede helft was lastiger voor Prinses Irene. Stormvogels kwam erop en erover en de spanning was voelbaar in de druk bezochte sporthal. Prinses Irene toonde in de eindfase veerkracht en trok de wedstrijd naar zich toe. Met een 12-11 eindstand kon de eerste winst partij gevierd worden.

Sterke start
Prinses Irene begon sterk aan de wedstrijd. Na vier minuten goed spelen maakte Laura van de Ven het eerste doelpunt van de middag met een korte kans. Kort daarna deed zij dit opnieuw en de 2-0 verscheen op het scorebord. Na de vakwissel liet jongeling Florance Waals zien wat ze in huis had en na een mooie actie gooide zij de 3-0 raak van ver. Stormvogels had moeite met de goed uitgespeelde aanvallen van Prinses Irene en Evy van den Akker scoorde. Hierna was het Stormvogels die wat van zich lieten horen. Zij staan er om bekend dat ze veel ballen naar achter de korf spelen. Dit deden ze en scoorden de 4-1. Lang hadden zij niet om dit doelpunt te vieren want Noor Theunisz scoorde direct de 5-1. Hierna brak een moeilijke fase voor Prinses Irene aan. Stormvogels gaf gas en wisten 3 keer op rij te scoren. Met een 5-4 tussenstand op het scorebord scoorde Lisan Mikkers voor Prinses Irene en het gaatje was weer twee. In de zelfde minuut kon Florance opnieuw de korf vinden. Hierna was het Stormvogels die, doordat zij met veel snelheid naar binnen kwamen, een strafworp toegekend kregen. Zij wisten deze te benutten (7-5). Ook Prinses Irene kreeg een starfworp, helaas wisten zij deze niet te benutten. Stormvogels wist hier van te profiteren en scoorden van ver. Met nog 4 minuten op de klok maakte Lisan haar tweede doelpunt van de dag en de ploegen gingen rusten met een 8-6 tussenstand.

Lastige tweede helft
In de eerste periode van de tweede helft wisten beiden ploegen de korf niet te vinden. De net ingevallen Jasmijn van der Pas kon dit wel en maakte de 9-6. Daarna kantelde de wedstrijd en kreeg Stormvogels grip op de wedstrijd. Zij konden maar liefst vijf keer op rij de korf vinden en pakten hun eerste voorsprong van de wedstrijd. Met nog 5 minuten op de klok brak de eindfase aan. Het was spannend, beide ploegen zette alles op alles. Met een goede actie stormde Lisan naar binnen en scoorde de 10-11 middels een doorloopbal. Stormvogels probeerde het gaatje terug op twee te krijgen, echter stond de verdediging als een huis en kon Prinses Irene opnieuw een aanval opzetten. Dit deden ze dan ook zorgvuldig en het was opnieuw Lisan die door kon komen. Door een verdedigende fout van Stormvogels kreeg zij een strafworp die zij koelbloedig af wist te ronden. Met een 11-11 stand was de spanning om te snijden. Stormvogels kreeg de eerste kans om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Doordat Prinses Irene direct de verdedigde rebound pakte konden zij het proberen. Florance zette een actie in en zorgde voor de 12-11. Daarna braken nog twee spannende minuten aan. Beiden ploegen hadden nog kansen. Deze werden niet benut waardoor de meiden uit Nistelrode konden juichen. Dik verdiend, op naar de volgende wedstrijd.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven(2), Maurie Verstegen, Noor Theunisz(1), Lisan Mikkers(4), Evy vd Akker(1), Gaby van Santvoort, Florance Waals(3), Kim van Schijndel

Wissel:
Jasmijn vd Pas(1)