Korfbalsters thuis tegen De Korfrakkers

12 januari 2023 19:00

Zondag spelen de korfbalsters alweer hun laatste wedstrijd van de eerste helft van de zaalcompetitie. Deze keer mogen ze het opnemen tegen de Erpse korfbalsters van De Korfrakkers. In sporthal De Overbeek zal om 12.30 de wedstrijd worden ingefloten door de heer Van Houwelingen.

De Korfrakkers staan na acht gespeelde wedstrijden op een vierde plaats in de ranglijst. Dit seizoen heeft Prinses Irene nog niet gespeeld tegen De Korfrakkers, maar in het verleden waren dit vaak lastige wedstrijden. In juni 2022 stonden de teams voor het laatst tegenover elkaar. Toen moest Prinses Irene winnen om degradatie te ontlopen, maar helaas ging de Erpse formatie er met de punten vandoor. Het huidige team van onze korfbalsters is ten opzichte van die wedstrijd sterk veranderd en staat ook onder leiding van een andere coach. Mogelijk dat met al deze veranderingen de dames voor een verrassing weten te zorgen en de punten in eigen huis kunnen houden. Gezien de stand kunnen de korfbalsters ieder punt hard gebruiken en is dat ook een mooie beloning voor het harde werk van de afgelopen weken.

De Korfrakkers beschikt over jonge gretige speelsters die desondanks toch al de nodige ervaring hebben, omdat ze al enkele seizoenen terug werden overgeheveld naar de senioren. Het spel van De Korfrakkers kenmerkt zich door het hoge tempo en de dynamische aanvalsopzetten. Hoewel de ploeg altijd gebrand is op een overwinning lijkt het vaak alsof ze tegen Prinses Irene daar nog een stapje extra voor willen zetten. Prinses Irene zal zich hier dan ook goed op voor moeten bereiden en hopelijk kunnen ze rekenen op wat extra support van het thuispubliek.
Het eerste doelpunt van de middag zal hopelijk gescoord worden door de pupil van de week Tess Loeffen.