Prinses Irene kleding in Gambia

22 september 2022 14:30

Webmaster

Sandy Janssen, dochter van Frank en Ria Janssen, die vroeger een winkel hadden aan Het Laar, is actief binnen stichting SVKO. Deze stichting richt zich op hulp aan het West-afrikaanse land Gambia. Het land heeft een van de zwakste economieën ter wereld. 50% van de bevolking leeft in armoede. Niet vreemd als je weet dat die 50% slechts een loon heeft van 1 euro per dag! VIa Sandy werden een tijd geleden overbodige kleding daar naar toe verscheept.

Svko heeft als doel om zo veel mogelijk kansarme, kinderen te geven waar zij recht op hebben: scholing, voeding, kleding en onderdak. "Goede vrije tijds besteding hoort hier ook bij. Jongeren in Gambia zijn gek op voetballen. Voetbaltenues zijn voor de meeste voetbalclubs niet te betalen. Daarom zijn we ontzettend blij met de gekregen sporttenues, hier hebben we veel jongeren heel blij mee kunnen maken", aldus Sandy

Wil je meer weten wat we doen, of hoe jezelf mee kunt helpen kijk dan op onze website www.svko.nl of op onze facebookpagina https://www.facebook.com/groups/stichtingsvko bij vragen kun je ook mailen naar [email protected]

797DD61F-372F-48EC-BE8D-1FD2245A9426.jpeg

238C3C0E-1D33-4726-BF6B-4BDB32A84C8E.jpeg