Korfbalsters naar Hoogeloon

15 september 2022 19:45

Zondag om 13.00 uur spelen de korfbalsters van Prinses Irene hun eerste uitwedstrijd tegen KVC uit Hoogeloon. In 2018-2019 is KVC ontstaan doordat de korfbalclubs Klimroos en VVO besloten te fuseren. Zondag 21 augustus jl. speelden Prinses Irene tegen de selectie van KVC op het PSV toernooi. Dit was een wedstrijd waar veel werd geoefend en werd door gewisseld. Dus een duidelijk beeld zullen de tegenstanders niet van elkaar hebben gekregen. Waar Prinses Irene vertrouwen uit kan putten is dat deze wedstrijd ruim werd gewonnen.

In competitie verband is er nog nooit gespeeld tegen het gefuseerde KVC. Echter zijn Klimroos en VVO wel oude bekende van Prinses Irene. Toch zijn deze wedstrijden zo lang geleden, dat er nog veel onbekend is voor beiden teams.

Vorige week zondag heeft zowel KVC als Prinses Irene verloren. Beiden zullen ze dan ook gebrand zijn om de eerste punten van het seizoen te gaan pakken. Prinses Irene coach Petra heeft de wedstrijd van vorige week zondag geanalyseerd, waardoor er doelgericht getraind is. Fouten van vorige week moeten beperkt worden, waardoor de meiden van Prinses Irene langere en effectievere aanvallen kunnen opzetten. De wedstrijd staat onder leiding van P. de Bruijn.

Programma hoofdklasse-D
13:00 KVC - Prinses Irene