Doorgaan Voetbaldagen hangt aan zijden draad

18 juni 2022 21:15

Webmaster

De organisatie van de “Van Tilburg Voetbaldagen”, die vooralsnog staan gepland op 1,2, en 3 september, zit min of meer met de handen in het haar. Hebben ze het organisatorisch nagenoeg helemaal rond, blijven de aanmeldingen ver achter bij vorige jaren. Slechts 15% (26 leden) die in aanmerking komen hebben zich aangemeld. Voorheen was dat altijd ruim 40%. Waar het aan ligt begrijpt de organisatie niet, want de opzet etc.is hetzelfde als voorgaande jaren (voor 2 jaar Corona!).Daarom hebben ze zelfs een enquête op de site gezet om meer informatie te krijgen wat er eventueel aangepast moet worden. Bedoeling is dat deze wordt ingevuld door ouders waarvan de kinderen in aanmerking komen (6 t/m 14 jarigen)
Hieronder de mail die is verzonden.

Beste ouders/ verzorgers

Onlangs stuurden wij U een mail met informatie over de “Van Tilburg Voetbaldagen”. Dit evenement wordt vanaf 2015 jaarlijks gehouden, maar door Corona heeft het enkele jaren niet door kunnen gaan. Dit jaar willen we dit opnieuw opstarten (1,2 en 3 september) maar tot onze verbazing loopt het bepaald geen storm, terwijl de voorwaarden om deel te nemen en de opzet hetzelfde zijn gebleven. Organisatorisch hebben we alles geregeld met voldoende vrijwilligers, activiteiten etc.

Er hebben zich tot nu toe 26 kinderen aangemeld en de inschrijving sluit eind deze maand. Wanneer het hierbij blijft is dat helaas te weinig om het evenement door te kunnen laten gaan. In het verleden hadden we altijd tussen de 60 en 75 deelnemers en was 90% van de aanmeldingen al weken voor de einddatum binnen.
In totaal komen dit jaar zo’n 170 kinderen in aanmerking voor deelname (geboortejaren 2008 t/m 2016). Voorheen nam ruim 40% deel, nu zitten we nog maar op 15%.
Na een bepaalde tijd kunnen ook kinderen van andere verenigingen inschrijven, maar dat doen we pas bij ruime deelname vanuit onze eigen vereniging. Het blijft in principe een activiteit voor onze eigen leden. Het is niet alleen drie dagen voetballen. Er zijn ook fun-spelen en we hebben heel veel prijzen, wat het extra leuk maakt.

Daarom nogmaals een dringend beroep. Als u uw kind wilt laten meedoen, schrijf het dan per omgaande in. Op onze website vindt u alle informatie als u op het logo van “Van Tilburg Voetbaldagenklikt.
Ook vindt u daar een enquêteformulier. Daarin vragen wij u om aan te geven wat we eventueel anders zouden kunnen/moeten doen rondom dit evenement. Vul dit in ieder geval in, ook als uw kind niet deelneemt! Wij willen hiervan leren en bekijken wat we eventueel aan kunnen passen.

Organisatie “Van Tilburg Voetbaldagen”

Van Tilburg Voetbaldagen