Spectaculaire opening korfbalvelden

14 juni 2022 12:00

Webmaster Fotograaf: Clemens v. Santvoort

In een oude brandweerwagen met even het alarm aan kwam wethouder Rien Wijdeven, het met oranje ballonnen versierde sportpark opgereden, bij de officiƫle opening van de korfbalvelden. Prinses Irene heeft niet alleen 2 nieuwe velden gekregen, maar ook LED verlichting wat een flinke energiebesparing geeft. Bij de velden hadden zich de nodige leden en supporters verzameld.

Voordat de openingshandelingen werden gestart vroeg voorzitter René v.d. Ven 1 minuut stilte voor het afgelopen week overleden lid Piet van der Wijst die maar liefst 74 jaar lid was van Prinses Irene.

René dankte vervolgens in zijn speech de vele vrijwilligers die dit project van € 400.000 mogelijk hebben gemaakt. Hij noemde daarbij in het bijzonder de aftredend voorzitter van de korfbalcommissie Mario van Dijk, maar zeker ook Antoon v.d. Ven, Marcel Kerkhof en Piet Rovers, die het door hun inzet mogelijk maakten dat er met het genoemde bedrag meer gerealiseerd kon worden. Speciaal bedankte hij de gemeente Bernheze en dan met name wethouder Rien Wijdeven. ‘Hij heeft er met zijn ambtenaren voor gezorgd dat wij een prachtig sportpark hebben’ zo stelde de voorzitter. ‘In de 24 jaar dat jij wethouder bent heb je ons altijd op een constructieve wijze ondersteund. Het bestuur heeft daarom besloten om jou iets aan te bieden dat binnen onze vereniging alleen aan personen wordt aangeboden die zich onderscheidend verdienstelijk voor de vereniging hebben gemaakt. Als blijk van waardering mag ik je namens het bestuur daarom een replica van het beeld SAMEN aanbieden’.
Een duidelijk verraste Wijdeven stond even met zijn mond vol tanden moest hij erkennen en je zag aan hem dat hij het bijzonder waardeerde en verwoordde dat ook.

Vervolgens gingen hij en de nieuwe voorzitter van de korfbalcommissie, Rita Pater, de lucht in met een hoogwerker, voor de openingshandelingen. Vanaf een paar meter hoog gooiden zij enkele ballen door een korf waarvan, dat moet gezegd worden, de meeste ook nog raak waren. Daarmee waren de korfbalvelden officieel geopend.
Prinses Irene mag trots zijn, het heeft nu een korfbalaccommodatie zoals er maar weinig zijn in de regio.
1F2BC659-95C8-4DB6-87AC-06E998F8EAA3.jpeg

613667F8-9B77-4CD2-9925-528E70381F88.jpeg