KORFBAL PRINSES IRENE 2 - ROSOLO 3 8-4

15 mei 2022 18:30

Rita Pater

Met de zon hoog aan de hemel, speelden we vandaag een thuiswedstrijd tegen Rosolo 3. Na een zeer moeizame start, wisten de meiden in de 2e helft gelukkig het tij te keren en er alsnog met de overwinning vandoor te gaan. De wedstrijd werd gewonnen met 8-4

De eerste helft moesten we het aanvallend op alle fronten afleggen tov de tegenstander. Het tempo lag laag, we waren niet fel en er werd totaal niet gevarieerd, dus was het voor Rosolo erg gemakkelijk om ons te verdedigen.
Verdedigend stond het wel prima en dat resulteerde in slechts 3 tegendoelpunten voor rust. Met deze 0-3 achterstand was het duidelijk dat er iets moest gebeuren. Ja het was warm, maar daar had onze tegenstander ook last van. De meiden kwamen dan ook vol strijdlust uit de kleedkamer. Noor van de A1 kwam ook meteen na rust het veld in en wist perfect haar opdracht uit te voeren. Er kwam tempo in de aanvallen en dat resulteerde meteen in een mooie doorloopbal van Guusje, Maurie wist van ver de 2-3 binnen te leggen en Noor zelf zorgde voor de gelijkmaker 3-3. De meiden voelden uitstekend aan dat het nog wel degelijk mogelijk was de punten in Nistelrode te houden. Mae zette met een mooi afstandsschot ons op de eerste voorsprong 4-3. Rosolo kon wat terugdoen en wist een korte kans binnen te schieten 4-4. In het slot van de 2e helft waren de oranje dames gelukkig de bovenliggende partij. Noor scoorde uit een korte kans de 5-4, Maurie met een hele mooie doorloopbal de 6-4, Guusje van ver de 7-4 en Mae wist ook wederom van ver de 8-4 binnen te leggen. Meiden heel knap hoe jullie je de 2e helft hebben herpakt en zo toch de winst hebben binnengesleept. Noor heel erg bedankt dat je er weer bij was. Je hebt het team het juiste zetje in de goede richting gegeven en zelf ook nog 2 doelpunten knap binnen geschoten.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij, Meike van Doorn, Maurie Verstegen (2x), Sam van de Akker, Lisan Mikkers, Guusje vd Brand (2x), Mae Gevers (2x), Lizan Kerkhof
Wisselspeelsters: Kim van Schijndel en Noor Theunis (2x)