Gerda Janssen- Kerkhof koninklijk onderscheiden

26 april 2022 23:00

Webmaster

Gerda Janssen - Kerkhof werd daags voor Koningsdag door onze burgemeester Marieke Moorman verrast met een koninklijke onderscheiding. De jongeren onder ons zullen haar wat minder kennen van onze vereniging, maar degenen die wat ouder zijn zeker wel.
Zo was zij de medeoprichter van onze korfbalafdeling en ook verschillende jaren bestuurslid daarvan. Ook was zij verschillende jaren het gezicht in de kantine achter de bar.

Zij kreeg haar onderscheiding ook vanwege het vele andere vrijwilligerswerk dat zij in ons dorp gedurende meer dan 50 jaar (!) heeft gedaan. Onder andere bij KBO en Laarstede.
Bijzonder is nog dat haar man Gerard, oud-voorzitter en erelid van onze vereniging, eerder al een koninklijke onderscheiding heeft ontvangen.

Namens alle leden en bestuur feliciteren wij Gerda van harte met deze mooie onderscheiding

Bron: foto: DMBK

Koninklijke onderscheiding