Korfbalsters op bezoek bij hekkensluiter

18 maart 2022 11:00

Aanstaande zondag staat er weer een belangrijke wedstrijd op het programma voor de korfbalsters. De dames reizen af naar Velden om het daar op te nemen tegen de hekkensluiter Swift. Bij winst is Prinses Irene uitgesloten van degradatie. Om 13.35 uur zal dhr. Kerstens het startsignaal geven in sporthal de Vilgaard.

Dat Swift onderaan staat zegt eigenlijk niet zo heel veel. De ploeg heeft namelijk nog maar drie wedstrijden gespeeld in deze verkorte competitie. Dit in tegenstelling tot Prinses Irene die alweer zes wedstrijden achter de rug heeft. Op 22 februari 2022 wist Prinses Irene tegen Swift de punten in eigen huis te houden door met 18-13 te winnen. Voor Swift was dat de laatste wedstrijd die ze in deze competitie hebben gespeeld. Ze hebben dus lang de tijd gehad om deze wedstrijd te analyseren, zodat ze zondag goed voorbereid het veld op kunnen stappen. Anderzijds hebben de dames uit Nistelrode het voordeel dat ze wedstrijdritme hebben.

Swift beschikt over de combinatie van dames met jaren lange ervaring en jonge gretige speelsters. De focus in hun spel ligt voornamelijk op de doorbraak en vanuit de steunpositie weten ze de meest onmogelijke ballen nog naar hun eigen dames te spelen. Er zijn enkele dames die duidelijk het verschil moeten maken bij Swift. Hier zal Prinses Irene verdedigend rekening mee moeten houden en scherp zijn, zodat Swift niet kan groeien in hun eigen spel. Zoals gezegd is Prinses Irene bij winst gegarandeed van klassenbehoud. Hopelijk weten de dames de punten mee naar huis te nemen. Dat zal voor de korfbalsters het feestje in de kantine net wat leuker maken.

korfbal 1 Prinses Irene seizoen 2021-2022