In memoriam: Eduardus “Edo” Farneubun

12 januari 2022 12:45

Webmaster

Ons bereikte het droevige bericht dat Edo Farneubun op 72-jarige leeftijd is overleden, na een kort ziekbed.

Edo is een van de allerbeste voetballers uit de geschiedenis van Prinses Irene.
Hij was ook de enige speler van onze vereniging die het betaald voetbal haalde (Helmond Sport). Bij het 75-jarig bestaan van onze vereniging werd hij in het “elftal van de eeuw” gekozen.

Edo debuteerde in het seizoen 1965-1966 in het 1e elftal van Prinses Irene. Nadat hij naar Helmond Sport vertrok, keerde hij na een aantal jaren weerEDo_voetbaltenue.jpeg terug naar onze club en het 1e elftal. Edo had een geweldig spelinzicht, was technisch sterk en loste alles voetballend op.

Zijn winnaarsmentaliteit was een voorbeeld voor iedereen. Nadat hij gestopt was met voetballen was hij jarenlang een trouw supporter van het 1e elftal, waar hij vaak (bewust) alleen achter het doel plaatsnam, maar ook bezocht hij veel jeugdwedstrijden.

A.s. donderdag wordt Edo vanuit het ‘Huis van troost’ in Veghel naar huis gebracht. Edo zal dan voor de laatste keer langs ons sportpark komen.
Mocht u Edo een laatste eer willen bewijzen dan bent U uitgenodigd om donderdag 15:00 uur bij het sportpark, op gepaste afstand, hem een laatste groet te brengen.

Namens het bestuur van Prinses Irene en al onze leden wensen wij zijn vrouw en allen die hem lief hebben sterkte bij het verwerken van zijn heengaan.

Bestuur Prinses Irene

De_allerbesten_in_75_jaar_-_Elftal_foto.jpeg