Herstart amateurvoetbal op 5/6 februari?

4 januari 2022 14:00

Webmaster

Als het aan de KNVB ligt, herstart het amateurvoetbalseizoen weer op 5/6 februari, zo bericht website 073 voetbal.nl en dagblad De Gelderlander. De bond heeft goede hoop dat de coronamaatregelen vanaf zaterdag 15 januari versoepeld worden, zodat er weer (‘s avonds) getraind kan worden en alle voetballers begin februari fit genoeg zijn om de draad weer op te pakken.

Er zit voor veel clubs een druk programma aan te komen. Het aantal gespeelde wedstrijden ligt nogal uiteen. De laatste speelronde staat gepland voor 28/29 mei en dus zal er regelmatig doordeweeks gevoetbald moeten worden. Op 26/27 februari (carnaval) en 5/6 maart heeft de KNVB geen reguliere speelronde ingepland. Ook dan kunnen inhaalwedstrijden gespeeld worden. Het paasweekend (zaterdag 16 en maandag 18 april) zal voor de meeste clubs – zoals voorheen lang het geval was – een dubbel programma opleveren.
Bron: 073voetbal.nl - De Gelderlander.

Corona