Sportstimuleringsbudget: €850,- per vereniging beschikbaar

23 december 2021 0:00

Knkv - Foto: Gertrude de Vries, Korfbalfoto.nl

Verenigingen die het korfbalaanbod voor inclusieve doelgroepen willen versterken, verbeteren of vernieuwen kunnen €850,- sportstimuleringsbudget aanvragen.

.

Dit budget kunnen verenigingen onder andere gebruiken voor de promotie van de sportactiviteiten voor inclusieve doelgroepen zoals G-korfballers, het aanschaffen van specifiek sportmateriaal voor deze doelgroep of om een samenwerking of ontwikkeltraject op te zetten met bijvoorbeeld een revalidatiecentrum, zorgcentrum, wijkcentrum of verzorgingstehuis. Het sportstimuleringsbudget is beschikbaar tot eind 2022.
Bij inclusieve doelgroepen gaat het om mensen waarvoor sporten niet vanzelfsprekend is door hun leeftijd, fysieke of mentale gezondheid, etnische achtergrond, seksuele geaardheid of sociale positie. Vanuit het Sportakkoord wordt ingezet op het uitbreiden en versterken van sport- en beweegaanbod voor deze doelgroep, zodat meer mensen een leven lang sportplezier ervaren in een inclusieve

Met vragen hierover kun je terecht bij je verenigingsadviseur of bij Joep van Lankveld van NOC*NSF via [email protected].
Bron: Knkv