Korfbalsters winnen in slotfase

21 november 2021 21:30

Zoals verwacht was de wedstrijd tussen Prinses Irene en ODC een gelijk opgaande strijd, waar normaliter de toeschouwer van op het puntje van de stoel zou gaan zitten. Er werd door beide teams hard gewerkt en tot in de laatste secondes was het spannend. Na een ruststand van 6-6 was het Prinses Irene die de twee punten in huis wist te houden (13-12). Aanstaande woensdag spelen de dames weer een competitiewedstrijd tegen Rooi in Sint-Oedenrode.

Veel kansen voor Prinses Irene
Het eerste doelpunt van deze middag werd pas in de 7e minuut gemaakt door ODC. Prinses Irene creëerde veel goede kansen en kwam vaak tot schot, maar het vizier stond nog niet helemaal op scherp. ODC verzaakte echter niet om te scoren en kwam op een 0-2 voorsprong. Daarna was het Annelies Thijssen die namens Prinses Irene wat terug kon doen vanaf de strafworpstip. Evy van den Akker schoot vanaf afstand de gelijkmaker. Wederom kwam Prinses Irene weer in een fase waarin er hard gewerkt werd, maar de doelpunten bleven nog uit. De tegenstander vond de korf wel, waardoor onze korfbalsters weer tegen een achterstand van 2-3 aankeken. Laura van de Ven wist van afstand wat terug te doen en via Carolien van Santvoort kwamen de dames voor het eerst op een voorsprong. Deze voorsprong was echter maar van korte duur, omdat ODC weer twee keer wist te scoren. Het was Anouk van Grinsven die een mooie actie wist te verzilveren en bracht daarmee de 5-5 op het scorebord. In de laatste minuut scoorde ODC, maar Maddy van Dijk zorgde ervoor dat er met 6-6 de rust in werd gegaan.

Spannende slotfase
ODC begon verdedigend scherp aan de tweede helft, waardoor de aanvallen van Prinses Irene slordig verliepen. Maar ook Prinses Irene stond verdedigend hun mannetje, waardoor beide ploegen lastig tot scoren kwamen. Het was ODC dat uiteindelijk via twee afstandsschoten op 6-8 voorsprong kwam. Een goede individuele actie van Maddy van Dijk leverde Prinses Irene een strafworp op. Maddy liet zien ook van deze afstand te kunnen scoren waardoor het 7-8 werd. Van afstand kon Evy van den Akker de 8-8 binnen gooien. Het was vervolgens Gaby van Santvoort die met haar snelheid haar tegenstander achter zich liet en de 9-8 kon scoren. ODC wist daar weer een doelpunt tegenover te zetten. Vanuit de korfzone kon Evy van den Akker Prinses Irene weer op 10-9 voorsprong te brengen. En zoals wel vaker het geval is scoorde Carolien van Santvoort op een belangrijk moment. Gaby liet in de slotfase zien haar vizier op scherp te hebben, want wederom vanaf een korte kans was ze trefzeker. Met een voorsprong van drie doelpunten en nog 4 minuten te gaan leek de winst al binnen te zijn. ODC liet zien over een goede veerkracht te beschikken en wist drie keer te scoren. De 12-12 werd met nog 26 seconden op de klok binnen gegooid. Arno Theunisse zette op een goed moment de time-out in om de dames met een tactisch plan de laatste secondes in te sturen. Het was uiteindelijk aan Gaby van Santvoort om van ver een loepzuiver schot binnen te gooien. Geheel terecht wist Prinses Irene de twee punten binnen te slepen.

Opstelling en scores:
Laura van de Ven(1), Nora Schouten, Anouk van Grinsven(1), Gaby van Santvoort(3), Maddy van Dijk(2), Annelies Thijssen(1), Carolien van Santvoort(2), Evy van den Akker(3)
Wissels: Esther van Venrooij, Josje Reijnders

Doordeweekse wedstrijd
Aankomende woensdag speelt Prinses Irene wederom een competitiewedstrijd. Zoals al eerder vermeld bestaat de poule dit seizoen uit tien teams Door deze uitbreiding staan er ook enkele doordeweekse wedstrijden op het schema. Deze woensdag spelen de korfbalsters uit tegen Rooi in Sint-Oedenrode. Rooi is een ploeg die nog niet zo lang in de topklasse speelt, maar ze doen niet onder voor de rest.  Hopelijk heeft de winst op ODC de korfbalsters voldoende vertrouwen gegeven en starten ze scherp aan de wedstrijd in Sint-Oedenrode.  De wedstrijd staat onder leiding van de heer De Winter en starten om 20:45 uur.

20211121-Prinses_Irene-ODC-13.JPG

20211121-Prinses_Irene-ODC-04.JPG